Frekwencja w galeriach handlowych była o 4,9% niższa r/r w styczniu 2024 r., wynika z danych Retail Institute. W ujęciu like-for-like (analizowane te same dni handlowe w styczniu 2023 i 2024) spadek wyniósł 6,3%. To wynik przede wszystkim spadku odwiedzalności w pierwszym tygodniu roku na poziomie 20,1% r/r (-32,7% like-for-like).
„Przyczyn spadków jest wiele. Klienci najprawdopodobniej zrealizowali większość potrzeb zakupowych pod koniec 2023 roku. Warto zauważyć, że intensywne akcje rabatowe i wielkie zimowe wyprzedaże zaczęły się już na długo przed świętami. Tę tezę potwierdzimy jednak po analizie obrotów za styczeń. Nie bez znaczenia na wyniki firm handlowych ma nadal wysoko utrzymująca się inflacja, co znajduje odzwierciedlenie w wysokich cenach. Warto pamiętać, że dla wielu rodzin organizacja świąt w tym roku była wyjątkowo kosztowna, a zatem to co obserwujemy może być efektem zaciskania pasa i rosnącą skłonnością do oszczędzania” – skomentowała prezes Anna Szmeja, cytowana w komunikacie.
Wszystkie centra handlowe, raportujące wyniki raz w tygodniu do Retail Institute, posiadają zaawansowane systemy liczące klientów oraz spełniają kryteria badania prowadzonego przez Retail Institute.
Źródło: ISBnews