Radisson Hotel Group (RHG) otworzyła w tym roku w Polsce Andersia Hotel & Spa Poznań, należący do Radisson Individuals, oraz Radisson RED Gdańsk, podała spółka. W latach 2023-2025 planowane są kolejne otwarcia 5 obiektów. RHG posiada portfel 23 hoteli działających i będących w fazie rozwoju, z łącznie ponad 5 200 pokoi.
„Reaktywowaliśmy nasz plan ekspansji w Polsce od 2016 roku, kiedy to zainicjowaliśmy strategię wzrostu skoncentrowaną na tworzeniu zróżnicowanego portfolio w ośrodkach miejskich i wypoczynkowych, działając w segmencie od średniej klasy do luksusu w ramach umów o zarządzanie i franczyzę. Dziś z dumą ogłaszamy, że osiągnęliśmy silny portfel 23 hoteli z ponad 5 200 pokojami w ramach 6 marek Radisson Hotel Group” – powiedziała vice president business bevelopment Central & Western Europe Valerie Schuermans, cytowana w komunikacie.
Na początku 2023 roku otwarty zostanie Radisson Blu Resort & Conference Center, Ostróda, z rozbudowanym zapleczem rekreacyjnym, a także konferencyjnym. Latem 2023 roku zostaną otwarte Radisson RED Kraków i Radisson Apartments Kraków, oba będące częścią kompleksu biznesowego Unity Centre. W 2024 roku grupa planuje otwarcie kolejnego ośrodka wypoczynkowego na wybrzeżu Bałtyku – Radisson Blu Resort, Międzywodzie. Z kolei Radisson Resort & Suites Ustronie Morskie będzie 23. obiektem grupy w Polsce i jej ósmym resortem, umacniającym pozycję Radisson Hotel Group jako wiodącego międzynarodowego operatora resortów w kraju. Jego otwarcie planowane jest na 2025 rok, wymieniono w informacji.
Radisson Hotel Group prowadzi hotele pod markami: Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson i Park Inn by Radisson, a ostatnio wprowadziła na polski rynek dwie nowe marki: Radisson RED, markę lifestylową grupy w stylu upscale z nieformalną obsługą i wyróżniającym się designem, oraz Radisson Individuals, markę uzupełniającą inne istniejące w portfolio. Radisson RED Gdańsk został otwarty w sierpniu 2022 roku i znajduje się na gdańskiej Wyspie Spichrzów. Andersia Hotel & Spa Poznań, należąca do Radisson Individuals, również została otwarta w sierpniu 2022 roku.
Niedawne podpisanie umów z Radisson Resort & Suites Ustronie Morskie oraz Radisson Serviced Apartments Kraków rozpoczyna ekspansję grupy na Polskę pod marką Radisson. Apartamenty z obsługą odnotowały większe zainteresowanie inwestorów i operatorów w ciągu ostatnich 2 lat, ponieważ jego model operacyjny okazał się bardziej odporny na zmienne warunki rynkowe, podkreślono.
„Po rekordowym roku 2021 z ciągłym wzrostem wszystkich naszych marek na całym świecie wyznaczyliśmy sobie jeszcze wyższe cele na rok 2022. Globalnie, w ciągu ostatnich trzech lat, zainwestowaliśmy ponad 400 mln USD, aby jeszcze bardziej wzmocnić znaczenie naszych marek i opracować nowe oferty biznesowe. Kolejne 100 mln USD zainwestowaliśmy w najnowocześniejszą infrastrukturę IT. Wszystko po to, aby dać właścicielom i gościom światowej klasy rozwiązania cyfrowe ułatwiające obsługę gości, zarządzanie nieruchomościami oraz optymalizację przychodów i kosztów. Polska jest ważnym rynkiem dla naszej strategii wzrostu w Europie” – dodała executive vice president i global chief development officer w Radisson Hotel Group Elie Younes.
Radisson Hotel Group to jedna z największych na świecie grup hotelowych z dziewięcioma wyróżniającymi się markami hotelowymi i ponad 1 600 hotelami działającymi i rozwijającymi się w 120 krajach. Nadrzędną obietnicą marki Grupy jest motto Every Moment Matters oraz Yes I Can!. Portfolio Radisson Hotel Group obejmuje Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Radisson Individuals, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson oraz prizeotel zebrane pod jedną komercyjną marką parasolową Radisson Hotels.
Źródło: ISBnews