Startup Mięsna Paczka pozyskał 4,15 mln zł finansowania w ramach rundy seed, podała spółka. Wśród inwestorów znalazła się Grupa Żabka oraz dwa fundusze kapitałowe LT Capital i CofounderZone wraz z aniołami biznesu. Pozyskane z rundy środki Mięsna Paczka zamierza przeznaczyć na rozwój biznesu na polskim rynku.
Założeniem Mięsnej Paczki jest dostarczanie ekologicznego mięsa z certyfikowanych polskich hodowli. Jego skład i pochodzenie mają być gwarantowane unijnym certyfikatem zielonego listka PL-EKO-09, podano.
„W ramach Grupy Żabka rozwijamy i wdrażamy wiele nowatorskich projektów, które mają ułatwiać życie konsumentom i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby, takie jak m.in. wygoda, zdrowy tryb życia, personalizacja. Częścią tej strategii jest wsparcie innowacyjnych firm w początkowej fazie rozwoju, zwłaszcza jeśli stoją za nimi doświadczeni menadżerowie z pasją i misją zbieżną z naszymi celami biznesowymi. Chcemy stymulować rozwój produktów, usług i modeli biznesowych, które podążają za najnowszymi trendami konsumenckimi i technologicznymi oraz tworzą nową jakość w handlu. Mięsna Paczka i jej założyciele idealnie wpisują się w tę definicję” – powiedział wiceprezes, dyrektor zarządzający Żabka Future Tomasz Blicharski, cytowany w komunikacie.
Projekt Mięsnej Paczki spotkał się także z zainteresowaniem funduszy kapitałowych, które poszukują projektów nie tylko innowacyjnych, ale też zgodnych z najnowszymi trendami gospodarki cyrkularnej, podkreślono.
„Jako fundusz, jak i aniołowie biznesu, którzy zaangażowali się w Mięsną Paczkę, widzimy potencjał leżący w projekcie i jego innowacyjnej formule, niespotykanej na polskim rynku. Przede wszystkim jednak widzimy dużą wartość w zespole, który skutecznie rozwija start-up, kierując się chęcią wykreowania pozytywnych zmian w trendach żywieniowych swoich potencjalnych klientów” – dodał founding partner w CofounderZone Tomasz Goliński.
Startup zamierza przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na rozwój zespołu, zaplecza operacyjno-logistycznego oraz działania pozwalające na dotarcie do jak największego grona klientów.
„Przy zwiększeniu skali działalności projektujemy nasze działania tak, aby móc utrzymać wysoką jakość. Jesteśmy obecnie w niezwykle ważnym dla nas momencie, dlatego tym bardziej cieszą mnie pozyskane na rozwój środki od inwestorów. Są one nie tylko paliwem do szybkiego wzrostu, ale idą za nimi także zaangażowanie i doradztwo ze strony inwestorów” – zakończył założyciel Mięsnej Paczki Damian Kopecki.
Źródło: ISBnews