Startup zarządzający platformą omnichannelową ONe – połączeniem sklepu internetowego oraz systemu sprzedażowego dla handlowców – otrzymał 8 mln zł w najnowszej rundzie finansowania, podała spółka. Zdobyte fundusze zostaną przeznaczone na pozyskiwanie nowych klientów oraz przygotowanie modelu ekspansji na rynki zagraniczne.
Wcześniej, w ciągu trzech lat od powstania, firma pozyskała 9 mln zł kapitału własnego, a zebrane środki pozwoliły jej zbudować platformę do transformacji cyfrowej działów sprzedaży „ONe of the kind”. To oznacza, że łącznie startup zgromadził na rozwój środki w wysokości 17 mln zł, podano.
„Na bazie 25 lat doświadczeń w budowaniu i rozwijaniu działów handlowych, wraz z zespołem ekspertów, przygotowaliśmy narzędzie wprowadzające firmy w erę cyfrowej rewolucji – platformę ONe. Dziś już wiemy, że tylko zespolenie e-commerce B2B i stacjonarnych punktów obsługi klienta daje szansę na wdrożenie pełnego modelu sprzedaży opartego o omnichannel” – powiedział prezes ONe Company, prowadzącej platformę ONe, Artur Piekarczyk, cytowany w komunikacie.
„8 mln zł zostanie wpłacone przez udziałowców na podniesienie kapitału spółki. To nowy kapitał, który w całości zostanie przeznaczony na pozyskiwanie nowych klientów i przygotowanie produktu do ekspansji na rynki zagraniczne” – dodał.
Model pozyskiwania przychodów spółka opiera na formule plug&sell, czyli prostych wdrożeniach na dużą skalę. Założenia finansowe startupu są klarowne: na koniec roku spółka przekroczy 10 mln zł przychodów w modelu abonamentowym, podkreślono.
W 2022 r. kamieniem milowym w dalszym rozwoju firmy będzie pozyskanie partnerów handlowych i technologicznych, dzięki którym platforma ONe uzyska zaplanowaną skalę wdrożeń. Także w przyszłym roku spółka planuje rozpocząć szersze oferowanie platformy ONe na polskim rynku.
„Chcemy stworzyć standard dla platform OCP (Omnichannel Cloud Platform), a tym samym zająć pozycję lidera w zakresie wdrożeń narzędzi do transformacji cyfrowej sprzedaży. W ciągu najbliższych 12 miesięcy opracujemy metody integracji i wdrożenia ONe – tak, aby na koniec roku wyjść ze skalowalną platformą na rynek europejski” – dodał Piekarczyk.
Platforma ONe to gotowe funkcjonalności B2B, pełna responsywność i dostępność na urządzeniach mobilnych przy użyciu technologii PWA (Progressive web app), szybkie wdrożenie dzięki gotowym integracjom z popularnymi systemami finansowo-księgowymi oraz dowolny wygląd sklepu i możliwość wdrożenia własnej identyfikacji wizualnej. To rozwiązanie stworzono z myślą o producentach, dystrybutorach czy hurtownikach, dostrzegających potrzebę zmian, budujących na nowo strategię biznesową opartą o cyfryzację, zakończono.
ONe to przedsięwzięcie zainicjowane przez firmę konsultingową Allwins oraz firmę Unity Group. Dzięki kooperacji powstało nowoczesne, stabilne i dopasowane do specyfiki rynku B2B rozwiązania dla biznesu – platforma ONe. Allwins to firma złożona z praktyków biznesu wspierających przedsiębiorstwa w wejściu w świat cyfryzacji. Unity Group to lider transformacji cyfrowej, który od ponad 20 lat wytwarza i dostosowuje rozwiązania IT dla swoich klientów. Obecni udziałowcy spółki ONe Company to Allwins, Daniella Kereskedelmi, Euroterm TGS, FBF Group, Polwell oraz Unity.
Źródło: ISBnews