Grupa Żabka w ramach Żabka Future powołała startup Lite e-Commerce, który ma zająć się rozwojem usług z rynku q-commerce, podała sieć.
W ramach Grupy Żabka Lite e-Commerce ma zająć się rozwojem usług z rynku q-commerce, dzięki czemu największa w Polsce sieć sklepów convenience zintensyfikuje swoje działania w zakresie sprzedaży online. W tym celu Lite uruchomi w Warszawie tzw. dark store’y, czyli sklepy służące wyłącznie do obsługi zamówień internetowych. Usługa ma wyróżniać się krótkim czasem dostawy, szerokim asortymentem, możliwością zamówienia wysokiej jakości i szerokiej oferty innowacyjnych marek dostępnych wyłącznie w sklepach Żabka oraz intuicyjną w obsłudze aplikacją, podano.
„Strategia rozwoju Grupy Żabka opiera się na budowaniu portfolio unikatowych na rynku, wygodnych rozwiązań convenience. Dlatego w ostatnich miesiącach dołączyły do nas dwie czołowe firmy z branży cateringu dietetycznego: Maczfit oraz platforma Dietly.pl. Obecnie poszerzamy grupę o nowy startup Lite e-Commerce, który będzie tworzył przyjazne usługi oparte o e-commerce, co pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów” – powiedział prezes Grupy Żabka Tomasz Suchański, cytowany w komunikacie.
Żabka Future odpowiada za wyszukiwanie i tworzenie oraz rozwój biznesów, które umożliwią Grupie Żabka budowanie ekosystemu rozwiązań o charakterze modern convenience. Grupa powstała na początku 2021 roku, aby jeszcze skuteczniej rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment. Nowa struktura umożliwia szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania kierunków rozwoju firmy. Dzięki Lite e-Commerce Żabka zaoferuje najszerszą ofertę produktów na polskim rynku q-commerce, podkreślono.
„Startup Lite e-Commerce tworzą managerowie z międzynarodowym doświadczeniem w zakresie nowych technologii, e-commerce oraz tworzenia produktów cyfrowych. Jednym z naszych celów jest rewolucja sposobu robienia zakupów online. Cieszymy się, że Żabka Future z jednej strony zapewnia nam niezależność operacyjną potrzebną do szybkiego działania, a jednocześnie pozwala korzystać z synergii z resztą Grupy” – dodał CEO Lite e-Commerce Wojciech Krok.
Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7 500 placówek prowadzonych przez ponad 6 000 franczyzobiorców pod marką Żabka.
Źródło: ISBnews