PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły cztery przetargi o łącznej szacunkowej wartości 4,6 mld zł. Postępowania dotyczą modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, stacji Ostróda, prac na linii kolejowej nr 6 na odc. Geniusze – Kuźnica Białostocka oraz przebudowy trasy Katowice Szopienice – Katowice – Katowice Piotrowice, podał zarządca infrastruktury kolejowej.
„Na początku roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły już przetargi o szacowanej wartości około 11 mld zł. W tej puli są dziś ogłaszane zadania za 4,6 mld zł: projekt ważny dla Katowic, aglomeracji i przejazdu przez województwo śląskie, ważne projekty na linię Chabówka – Nowy Sącz nr 104, na stację Ostróda oraz projekt istotny dla ruchu towarowego związany ze stacją Geniusze i Kużnica Białostocka” – powiedział prezes Ireneusz Merchel, cytowany w komunikacie.
Ogłoszony przetarg na modernizację linii kolejowej nr 104 obejmuje odcinek Chabówka – Rabka Zaryte oraz bocznicę Klęczany – Nowy Sącz. Docelowym efektem inwestycji będzie wznowienie regularnych połączeń pasażerskich na trasie kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Będzie też wykonana elektryfikacja, podały PLK.
Modernizacja stacji Ostróda obejmie przebudowę peronów, torów i przejścia podziemnego.
Kolejna inwestycja PKP PLK przywróci po prawie trzydziestu latach możliwość przewozu i rozładunku towarów na stacji w Geniuszach k. Sokółki. Prace będą prowadzone również na linii kolejowej z Geniusz do Kuźnicy Białostockiej. Instalowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W Sokółce powstanie nastawnia planowana na Lokalne Centrum Sterowania, czytamy dalej.
Z kolei na trasie Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice planowana jest budowa trzech nowych przystanków (Katowice Uniwersytet, Katowice Akademia i Katowice Kokociniec. Przystanek Katowice Brynów zostanie przesunięty w rejon autostrady A4. Inwestycja PLK obejmie modernizację stacji i przystanków: Katowice Szopienice Południowe, Katowice Zawodzie, Katowice oraz Katowice Ligota. Na odcinku dobudowane zostaną dwa tory i rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny i dalekobieżny. Kompleksowa modernizacja linii to dobudowa ok. 22 km nowych torów, przebudową 100 km torów i 140 obiektów inżynieryjnych. Wymienione będzie ok. 133 km sieci trakcyjnej. W ramach prac przewiduje się budowę Lokalnego Centrum Sterowania Katowice, z którego dyżurni ruchu zarządzali ruchem na linii od Sosnowca do Tychów.
Źródło: ISBnews