Finax zaczyna działalność w Polsce w formie oddziału, podała spółka. Podtrzymuje cel osiągnięcia 100 mln euro aktywów do końca tego roku.
„Ma to ułatwić jeszcze szybszy rozwój fintechu, któremu lokalni klienci powierzyli już ponad ćwierć miliarda złotych. Broker uruchomi także kampanię premiującą przenoszenie inwestycji do portfeli Finax, która rusza w kwietniu” – podano w komunikacie.
Wraz z otwarciem oddziału, operacje Finax w Polsce stają się nadzorowane przez Komisję Nadzoru Finansowego. Broker działał dotąd na zasadzie jednolitego paszportu europejskiego, wskazano.
„Polska jest pierwszym rynkiem, na którym zaczynamy działać w formie oddziału. Otwiera to nowy rozdział w historii Finax i daje nam szansę na ekspansję dzięki dużo lepszemu kontaktowi z lokalnymi inwestorami. Będziemy bliżej nich – w Warszawie, w pracy, na konferencjach i szkoleniach. Będzie nam łatwiej prowadzić nad Wisłą edukację finansową i przekonywać klientów, że inwestowanie może być proste, tanie i skuteczne. To podstawy filozofii i misji Finax, która doprowadziła już do naszego rynkowego sukcesu na Słowacji” – powiedział prezes Finax Juraj Hrbaty, cytowany w komunikacie.
Na koniec marca z usług firmy korzystało blisko 9 000 Polaków, którzy zgromadzili w 11 dostępnych w Finax portfelach ponad ćwierć miliarda złotych. To efekt dwóch lat obecności produktu na polskim rynku, podano także.
„Podtrzymujemy ogłoszony jesienią 2020 cel: 100 mln euro aktywów do końca tego roku. Liczymy, że na koniec grudnia zaufa nam 20 tys. Polaków. Wartość majątku powierzonego Finax nie spadła ani w czasie covidowej paniki, ani w czasie wyprzedaży związanej z inwazją Rosji na Ukrainę” – stwierdził szef polskiego Finax Przemysław Barankiewicz.
Finax powstał w Bratysławie w 2017 r., a od 2018 r. funkcjonuje na rynku słowackim jako dom maklerski regulowany przez Narodowy Bank Słowacji. Rok później broker notyfikował działalność w Polsce i zaczął aktywnie pozyskiwać tu klientów, zyskując m.in. tytuł „Pasywnego Rewolucjonisty 2021”. Na koniec marca 2022 r. aktywa 8 900 klientów nad Wisłą przekraczały równowartość 265 mln zł.
Źródło: ISBnews