Pepco Group odnotowało 1 020 mln euro przychodów w II kw. roku obrotowego 2021/2022 (tj. styczeń-marzec br.), co oznacza wzrost o 25,1% r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), podała spółka. Sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w II kw. o 12,1% r/r.
Przychody grupy za I półrocze wzrosły o 17,5% r/r do 2 371 mln euro, na czele z PEPCO, które odnotowało wzrost o 28,9%, podano w komunikacie.
Spółka podkreśliła „silny półroczny wzrost sprzedaży grupy w warunkach porównywalnych (LFL) o 5,3% dzięki szybszemu wzrostowi LFL w II kwartale o +12,1%:
* PEPCO: wzrost o +18,5% LFL w II kwartale i o +7,2% LFL w ciągu półrocza.
* Poundland Group: wzrost o +5,9% LFL w II kwartale i o +3,3% LFL w ciągu półrocza” – podano w komunikacie.
„Przewiduje się, że EBITDA za I półrocze będzie kształtować się w przedziale od 342 mln euro do 350 mln euro. Realizując wynik w tym przedziale, grupa znajduje się na dobrej drodze, aby wykonać prognozy na cały rok, jeśli nie nastąpi dalsze pogorszenie sytuacji makroekonomicznej” – czytamy dalej.
Liczba otwieranych sklepów wyprzedza prognozy, jak podała spółka. W ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, wyłączając zamknięcia 43 sklepów Fultons po przejęciu tej sieci:
„* PEPCO: rekordowa liczba nowo otwieranych sklepów – 202, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, gdzie początkowe wyniki są bardzo dobre.
* Grupa Poundland: 33 nowych sklepów netto, co stanowi wzrost o 6,7% r/r” – napisano w komunikacie.
Od początku roku przeprowadzono modernizacje 586 sklepów (w tym 534 PEPCO, 52 Poundland), dzięki którym placówki zyskały nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania przez klientów (od 2019 r. zrealizowano 1 900 modernizacji), podano także.
31 marca br. Andy Bond ustąpił ze stanowiska CEO grupy, a jego obowiązki przejął tymczasowo Trevor Masters, przypomniano również.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, biorąc pod uwagę globalne zakłócenia, z jakimi boryka się nasza branża. W dalszym ciągu skupiamy się na naszych priorytetach strategicznych, w szczególności na rozwoju nowych sklepów i kontynuacji programu modernizacji, które są bardzo pozytywnie przyjmowane przez klientów i przynoszą dobre wyniki” – powiedział Masters, cytowany w komunikacie.
Chociaż wpływ COVID-19 stopniowo zmniejszał się w II kwartale, inwazja na Ukrainę – kraj graniczący z trzema z największych terytoriów naszej działalności – spowodowała dalszą niestabilność i nieprzewidywalność, podkreślił.
„Będziemy nadal realizować nasz program dynamicznego wzrostu przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzenia działalności, co pozwoli nam w większości zneutralizować negatywny wpływ inflacji. Dbamy o niski poziom cen w naszych sklepach, bo nasi klienci zwracają na ceny szczególną uwagę. W najbliższym czasie rynek, na którym prowadzimy działalność, najprawdopodobniej pozostanie niestabilny ze względu na sytuację na Ukrainie i utrzymującą się globalną presję inflacyjną. Mamy jednak jasną i skuteczną strategię, która pozwoli nam wykorzystać istotne możliwości długofalowego wzrostu. Jeśli sytuacja makroekonomiczna nie pogorszy się dalej znacząco, jesteśmy przekonani, że osiągniemy wyniki zgodne z naszymi szacunkami dotyczącymi zysku” – podsumował Masters.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews