Alumetal zakłada, że wolumen sprzedaży w II kw. będzie podobny do osiągniętego w I kw., a jednocześnie podtrzymuje cel 250 tys. ton sprzedaży w całym 2022 r., poinformowała prezes Agnieszka Drzyżdżyk.
„Drugi kwartał powinien być tym najmocniejszym w całym roku. Na ten moment nasza projekcja jest taka, że będzie on raczej podobny do I kwartału. Zaraportowaliśmy 66 tys. ton sprzedaży. Mam osobistą ambicję, żeby ten poziom jednak przebić, ale ta zmienność, różnorodność zapotrzebowania, nierówność pokazują, że ten cel będzie bardzo trudny do realizacji” – powiedziała Drzyżdżyk podczas telekonferencji.
Jednocześnie spółka podtrzymuje cel 250 tys. ton sprzedaży w całym 2022 r.
„Podtrzymujemy nasz cel sprzedażowy na ten rok – czyli realizację ilości sprzedaży na poziomie minimum 250 tys. ton – pomimo aktualnie pogarszających się nastrojów w przemyśle motoryzacyjnym” – wskazała prezes.
Wyjaśniła, że przemysł motoryzacyjny ciągle boryka się z trudnościami, natomiast kontrahenci i sam Alumetal uodpornili się na ciągłe zmiany.
„Czy można się spodziewać znaczącej poprawy w najbliższym czasie? Wydaje się, że ten kryzys dostępności komponentów jednak będzie trwał” – dodała Drzyżdżyk.
Zaznaczyła, że jest dostępny złom, a Alumetal pomimo wysokich cen bardzo dobrze radzi sobie z finansowaniem działalności w przeciwieństwie do konkurentów.
„Przestrzeń na rynku konkurencyjnym też dla nas jest” – powiedziała.
Alumetal jest drugim co do wielkości producentem aluminiowych stopów odlewniczych w Europie, o zdolnościach produkcyjnych wynoszących 275 tysięcy ton rocznie, posiadającym trzy zakłady w Polsce i jeden na Węgrzech. Firma sprzedaje swoje produkty głównie w Europie, a największą grupę jej klientów stanowią odbiorcy z sektora motoryzacyjnego. Alumetal ma również doświadczenie w przetwarzaniu złomu poużytkowego (PCS) i buduje obecnie nową linię sortowniczą najnowszej generacji.
Źródło: ISBnews