Strategia Grupy Ciech na lata 2022-2024 definiuje rolę poszczególnych biznesów w osiąganiu celów grupy, podała spółka. Grupa chce wykorzystać zarówno korzystne perspektywy poszczególnych rynków, efekty inwestycji ostatnich lat, jak i przede wszystkim potencjał zespołu, poinformował członek zarządu Ciechu Jarosław Romanowski.
„Biznes sodowy, poprzez dalsze zwiększenie efektywności, ma wykorzystywać sprzyjające otoczenie rynkowe, a inicjatywy zgrupowane są w czterech obszarach: zwiększenia efektywności kosztowej (m.in. przez obniżenie zużycia surowców dzięki działaniom R&D), transformacji energetycznej, udoskonalenia procesów z obszaru sprzedaży i obsługi klienta oraz wykorzystania potencjału sody oczyszczonej sprzedawanej pod marką SOBIC, w tym specjalistycznych odmian przeznaczonych do dializ i farmacji” – czytamy w komunikacie.
Spółka poinformowała, że w obszarze soli głównym zamierzeniem jest wykorzystanie pełnego potencjału nowej warzelni, wejście na rynek soli farmaceutycznej oraz osiągnięcie celu stworzenia kompletnego miksu produktowego i pełnych mocy produkcyjnych w 2024 r.
W biznesie Agro dalsza ekspansja opiera się na wykorzystaniu autorskich formulacji o znaczeniu zbliżonym do tego, jakie osiągnął przełomowy produkt Halvetic, który zadebiutował w 2021 r. Jego ekspansja na rynku poza Unią Europejską, w perspektywie nowej strategii, pozwoli na dalszą ekspansję geograficzną tego biznesu. Nowym elementem strategii dla tej działalności Ciechu ma być wykorzystanie aktualnych rozwiązań, np. rolnictwa precyzyjnego, poprzez nawiązywanie współpracy m.in. ze start-upami i tworzenie kompleksowych rozwiązań dla rolników.
Wykorzystanie zwiększonych mocy produkcyjnych (nowy piec oddany do użytku pod koniec 2021 roku) to założenie strategii rozwoju biznesu Krzemiany. W ten sposób Ciech Vitrosilicon będzie umacniał pozycję największego dostawcy krzemianów w Europie, a także wykorzysta korzystną koniunkturę na ten surowiec, podkreślono także.
Cele Biznesu Pianki to przede wszystkim zwiększanie efektywności i wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań Przemysłu 4.0.
Identyfikacja i wykorzystanie nowych nisz rynkowych to podstawa działalności Biznesu Opakowania, który dodatkowo będzie modernizował linie produkcyjne pod kątem zwiększenia efektywności.
„Każdy z naszych biznesów ma własny, precyzyjny plan działania. Jest on zgodny z celami grupy i będzie realizowany przy wsparciu Ciech S.A. Chcemy wykorzystać zarówno korzystne perspektywy poszczególnych rynków, efekty inwestycji ostatnich lat, jak i przede wszystkim potencjał naszego zespołu, dla którego chcemy tworzyć najlepsze warunki rozwoju” – podsumował Romanowski.
Grupa Ciech jest jednym z liderów europejskiego rynku chemicznego. Jest drugim co do wielkości producentem sody kalcynowanej (używanej do produkcji szkła) w Europie i jednocześnie jedynym producentem tej substancji w Polsce. Od 2005 r. Ciech notowany jest na warszawskiej giełdzie. Jego skonsolidowane przychody wyniosły 3,46 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews
ciech to porządna spółka. trzymam za nią kciuki