Global Cosmed odnotował 0,36 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 4,59 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,77 mln zł wobec 4,98 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1,82 mln zł wobec 4,59 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 86,06 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 86,22 mln zł rok wcześniej.
„Global Cosmed kontynuuje obraną strategię budowania silnych marek pod własnym logo. Stąd w pierwszym kwartale firma wprowadziła na rynek markę Bobini po całkowitym rebrandingu. Pozytywny odbiór wdrożonych zmian i niezmiennie silna pozycja rynkowa udrożniaczy z logo marki Kret pomogły w utrzymaniu stabilnego poziomu przychodów. Jednocześnie trwają wdrożenia nowych kontraktów dla marek własnych sieci międzynarodowych, z których przychody spodziewane są w drugim kwartale. Poszukując nowych kontraktów, spółka zabiega o nowych partnerów biznesowych m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach kosmetycznych (Cosmoprof Worldwide Bologna)” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Spółka zwraca uwagę, że kolejny kwartał silnie odczuwane były skutki wzrostu cen głównych surowców produkcyjnych i opakowań. Przykładem są tworzywa z rPet-u, które jest już dość powszechnie używanym materiałem na rynku niemieckim, a jego popularność na rynku polskim stale rośnie. Spektakularne wzrosty opakowań z tego, jak i innych, tworzyw sztucznych (rok do roku nawet 60% wzrost ceny), tektury (ok 40% wzrost ceny r/r) czy surowców produkcyjnych (wzrosty ceny surowców bazujących na oleju palmowym nawet o 50% r/r, części surowców do produkcji chemii nawet o 100% r/r) oznaczają ciągły proces negocjacji warunków kontraktów i poprawy ich marżowości.
„Zarząd spółki na bieżąco monitoruje rentowność kontraktów. Na szeroką skalę wprowadzono działania na rzecz optymalizacji kosztowej oraz zwiększenia i poprawy wydajności. Uruchomiona została część zakupionych w 2021 roku maszyn, znajdujących się na stanie fabryki w niemieckim Stadtilm i w Radomiu. Poprawi to bilans kosztowy na jednostkę produkcyjną a także pozwoli na rozszerzenie portfolio produktowego ofertowanego klientom polskim i zagranicznym. Przyjęta w marcu Strategii zrównoważonego rozwoju wyznaczyła nowe kierunki działania spełniające oczekiwania zarówno świadomego konsumenta, jak i legislatora kładącego coraz większy nacisk na czynniki ESG” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 0,07 mln zł wobec 2,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.
Źródło: ISBnews