AmRest odnotował 34,3 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 26,6 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 48,9 mln euro wobec 47 mln euro zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA wyniósł 114 mln euro wobec 107,5 mln euro zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 115 mln euro wobec 109 mln euro zysku rok wcześniej.
„Presja kosztowa w produktach energetycznych, obok wzrostu cen wielu surowców, doprowadziła do niewidzianego od kilkudziesięciu lat wzrostu poziomu inflacji, który wpływa na rentowność AmRestu. Marża EBITDA ukształtowała się na poziomie 17,3%, choć jest to najwyższy wynik kwartalny w bieżącym roku obrotowym, to poziom ten jest o 2,8 pkt proc. niższy od osiągniętego w analogicznym kwartale 2021 roku. AmRest aktywnie pracuje nad działaniami mającymi na celu przywrócenie poziomu rentowności Grupy” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 658,2 mln euro w III kw. 2022 r. wobec 533,6 mln euro rok wcześniej.
„AmRest odnotował kolejny dobry kwartał ze skonsolidowanymi przychodami w wysokości 658,2 mln euro w III kwartale 2022 roku. Liczba ta oznacza wzrost o 23,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego oraz 30,4% w odniesieniu do roku 2019. Porównywalny wskaźnik sprzedaży restauracji (like-for-like, LFL) osiągnął 117% w odniesieniu do 2021 r.” – czytamy dalej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 1,2 mln euro skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 28,5 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 770,9 mln euro w porównaniu z 1378 mln euro rok wcześniej.
Zysk EBITDA w okresie I-III kw. br. wyniósł 290,1 mln euro wobec 261,1 mln euro zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 292,6 mln euro wobec 265 mln euro zysku rok wcześniej.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews