Pepco otworzyło w Berlinie swój trzytysięczny sklep w Europie, podała spółka.
„Otwarcie 3-tysięcznego sklepu to ważny kamień milowy w naszym rozwoju. Dzięki efektowi skali weszliśmy na poziom niezwykle dynamicznego wzrostu i średnio każdego dnia, gdzieś w Europie otwieramy co najmniej jeden sklep Pepco, a każdego roku wchodzimy na dwa nowe europejskiej rynki. Tylko w ubiegłym roku finansowym otworzyliśmy 446 nowych placówek, a zamierzamy rozwijać się jeszcze szybciej. Jako Grupa Pepco, będąca także właścicielem marek Poundland i Dealz, chcemy otworzyć 20 000 sklepów w całej Europie” – powiedział managing director Pepco Anand Patel, cytowany w komunikacie.
Polska pozostaje cały czas kluczowym dla marki rynkiem, z blisko 1 200 sklepami. Liczba ta będzie nadal rosła ze względu na planowaną ekspansję sieci, której towarzyszy zmiana wyglądu placówek, podkreślono.
Obecnie Pepco ma cztery sklepy w Niemczech i planowane są kolejne otwarcia. Po wejściu do Grecji w październiku marka jest obecna już w 17 krajach. Jej dwutysięczny sklep został otwarty w czerwcu 2020 roku, w mieście Makarska w Chorwacji, co pokazuje, jak szybkie jest tempo tej starannie zaplanowanej ekspansji. Marka pragnie kontynuować swój rozwój, planując wejście do Portugalii wiosną 2023 roku.
„W obecnym otoczeniu inflacyjnym nasze podejście do sprzedaży detalicznej i oferta produktów wysokiej jakości w dobrych cenach stało się jeszcze bardziej atrakcyjne dla konsumentów. Potwierdziliśmy silną pozycję na zachodnioeuropejskich rynkach, z powodzeniem wchodząc na pięć z nich, a czego uwieńczeniem jest otwarcie trzytysięcznego sklepu. Wierzymy zatem, że możemy jeszcze bardziej przyspieszyć tempo wzrostu zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Na polskim rynku, który jest obecnie dla nas największy, nadal widzimy potencjał do rozwoju” – zakończył Rretail director w Pepco Aleksandr Cikaidze.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews