Przychody ze sprzedaży Grupy VRG osiągnęły w listopadzie br. wartość 103,2 mln zł i były wyższe o 11,9% r/r, podała spółka. W okresie styczeń-listopadprzychody wzrosły o 22,5% r/r do 1 098,4 mln zł, podała spółka.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym wyniosły 56,3 mln zł i były wyższe o 7,9% r/r, podano w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) wyniosły 46,9 mln zł i były wyższe o 17,1% r/r.
Sprzedaż online wyniosła 20,1 mln zł i była wyższa o 14,7% r/r.
„W listopadzie mieliśmy dobre wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż w obu naszych segmentach. Potwierdza się, że w otoczeniu niepewności gospodarczej dobrze radzi sobie W.Kruk. Wzrost sprzedaży segmentu odzieżowego pokazuje, że oferty naszych marek zostały dobrze przyjęte przez klientów, a schłodzenie nastrojów konsumenckich nie jest tak duże w obszarze odzieży, jak w innych segmentach 'consumer goods’. Grupa dobrze weszła w okres intensywnych, świąteczno-noworocznych zakupów” – skomentował prezes Janusz Płocica, cytowany w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w listopadzie br. przez grupę wyniosła 55,2% i była niższa o 0,9 pkt proc. w skali roku.
„Widoczne ożywienie sprzedaży w kanale internetowym nastraja nas pozytywnie przed szczytem zakupowym przed świętami. Oczekujemy, że w grudniu uzyskamy tak dobre wyniki jak w poprzednim roku” – dodał prezes.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2021 r. wyniosły ok. 1,07 mld zł.
Źródło: ISBnews