Spółka Petgram S.A., która jako pierwsza na świecie połączyła aplikację dla miłośników zwierząt z obrożą wyposażoną w lokalizator GPS, prowadzi drugą transzę emisji akcji w formie kampanii crowdinvestingowej. Jest to ostatni dzień, kiedy inwestorzy mogą zainwestować w firmę w transzy CrowdConnect. Zwierzęcy startup łącznie chce pozyskać kwotę do 3 mln złotych. Wycena spółki przed emisją wynosi 16 mln zł. Petgram S.A. w przyszłości planuje również dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect.
– Potencjalni akcjonariusze jeszcze tylko dziś mogą złożyć zapis na akcje oferowane przez nas w ramach kampanii crowdinvestingowej. W czasie jej trwania mieliśmy okazję zaprezentować im nasze dotychczasowe osiągnięcia oraz podzielić się planami na przyszłość. Branża pet-tech, w której działamy, rozwija się bardzo dynamicznie i chcemy wykorzystać jej potencjał – mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Spółka Petgram S.A. prowadzi kampanię crowdinvestingową na platformie należącej do Domu Maklerskiego INC – CrowdConnect. W ramach emisji maksymalnie 448 000 akcji serii B, po cenie 6,70 za jedną akcję, planowane jest pozyskanie do 3 mln złotych. Środki zostaną przeznaczone m.in. na rozwój i wzbogacenie aplikacji o nowe funkcjonalności oraz jej promocję i ekspansję zagraniczną. W 2023 r. na rynku pojawi się anglojęzyczna wersja Petgram.
– Dzięki sukcesowi pierwszej transzy emisji akcji, skierowanej do dużych inwestorów, udało nam się pozyskać blisko 1 mln zł. Umożliwiło to nam przejęcie Petopo – portalu, który pomaga zwierzętom w znalezieniu kochających domów. Bardzo się z tego cieszymy, ponieważ przejęcie witryny było jednym z naszych celów emisyjnych – podkreśla Monika Goździalska, założycielka i akcjonariuszka Petgram S.A.
Do tej pory wokół aplikacji Petgram zgromadzonych jest około 28 tysięcy użytkowników z ponad 100 krajów świata. Aplikacja dostarcza swoim odbiorcom nie tylko zabawę i rozrywkę, ale pozwala także zadbać o bezpieczeństwo pupili – w połączeniu z lokalizatorem GPS umożliwia ona śledzenie lokalizacji zwierząt przez 24 godziny na dobę. Petgram jest skierowany do osób z pokolenia X, Y i Z. Do grupy tej należą osoby w przedziale wiekowym 20-49 lat. Tylko w Polsce grupa docelowa spółki to ok. 11 mln osób.
– W ostatnich latach zauważyliśmy, że świadomość dotycząca opieki oraz wydatki na zwierzęta domowe rosną, stąd jesteśmy pewni, że to, co oferujemy, odpowiada na potrzeby wielu opiekunów. W ciągu kolejnych 5 lat planujemy stworzyć najbardziej innowacyjne urządzenie monitorujące zachowanie, funkcje zdrowotne oraz aktywność fizyczną zwierząt nie ograniczając się tylko do tych domowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu inwestorów jesteśmy w stanie to zrobić – podsumowuje Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A.
Zapisy na akcje firmy w ramach transzy uzupełniającej potrwają do jutra tj. 10 stycznia 2023 r.
Spółka Petgram S.A. w przyszłości zamierza zadebiutować na rynku NewConnect. Rozpoczęcie procedury związanej z debiutem planowane jest w 2023 r.
Źródło: Spółka