Powtarzalne miesięczne przychody (MRR) Brand24 wzrosły o 35% r/r do 1,85 mln zł (ok. 416 tys. USD) na koniec IV kw. 2022 r., podała spółka.
Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec IV kwartału 2022 r. wzrósł o 37% r/r i wyniósł 483 zł (108 USD) przy czym ARPU na nowego użytkownika subskrypcyjnego tj. użytkownika pozyskanego w IV kwartale 2022 roku wyniósł 515 zł (115 USD). Wartość ta uwzględnia promocyjną cenę związaną z Black Friday, podano.
„Sprzedażowo koniec roku był dla nas dość udany, a listopad to najlepszy miesiąc sprzedaży w historii firmy. Nawet w tradycyjnie słabym grudniu była lepsza od spodziewanej. Black Friday również wypadł bardzo dobrze. Niestety rekordową sprzedaż ostudza podwyższony churn grudniowy, co wpłynęło na nieco wolniejszy wzrost MRR w IV kw. Wraz z końcem 2022 r. obserwujemy podwyższony churn w większości firm pracujących w modelu subskrypcyjnym” – powiedział prezes Brand24 Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
W ocenie Brand24 głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki I kw. 2023 roku będą: rozbudowa modeli cenowych w styczniu 2023 roku, pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów Brand24 w stronę większych marek, pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24, koniec okresu promocyjnego związanego z Black Friday, wpływ kursu dolara względem złotego oraz bieżąca sytuacja makroekonomiczna oraz możliwe spowolnienie gospodarcze
„W 2023 roku będziemy kontynuować rozbudowę modeli cenowych. W styczniu wprowadziliśmy zmianę cen dla nowych klientów (średnio o 24%) dostosowując je do wysokiej inflacji. To element strategii przesuwania naszego portfolio w stronę większych klientów. Wzrosty cen wpływają oczywiście negatywnie na dynamikę klientów, ale naszym najważniejszym wskaźnikiem pozostaje MRR Growth. Wdrażamy również sporo nowości produktowych. Nowa wersja Brand24 okazała się być hitem, bo jej użytkownicy testowi decydują się na zakup abonamentu o kilkadziesiąt procent częściej, niż w przypadku poprzedniej wersji” – zapowiedział prezes.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews