Ten Square Games odnotował 52,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 141,27 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 72,69 mln zł wobec 166,22 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 112,01 mln zł wobec 177,57 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 140,85 mln zł wobec 234,18 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 538,56 mln zł w 2022 r. wobec 634,05 mln zł rok wcześniej.
„Wpływ negatywnych zjawisk rynkowych był najbardziej widoczny w wynikach grupy w drugim kwartale 2022 roku. Dzięki zdecydowanym działaniom optymalizacyjnym odbudowaliśmy wyniki grupy w trzecim kwartale i utrzymaliśmy je na stabilnym poziomie w ostatnim kwartale 2022 roku, zarówno na poziomie płatności od użytkowników, jak i wyniku adjusted EBITDA. W rezultacie zamknęliśmy 2022 rok wynikami niższymi niż w rekordowym 2021 roku. Płatności użytkowników gier osiągnęły 542 mln zł, skorygowana EBITDA 140,8 mln zł, a środki pieniężne na koniec roku wyniosły 126,6 mln zł, zapewniając nam mimo cięższych warunków rynkowych stabilność finansową” – napisał prezes Maciej Zużałek w liście do akcjonariuszy.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 55,25 mln zł wobec 138,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. Posiada studia we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie, a także studio zależne Rortos w Weronie. Ma również pakiet mniejszościowy w krakowskim studio Gamesture. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Źródło: ISBnews