Grupa Pharmena, która zanotowała 25% wzrost przychodów w 2022 r., liczy na wzrosty przychodów także w 2023 r., podała spółka.
„Przychodowo weszliśmy na wyższy pułap. Podjęte działania są skuteczne i przynoszą bardzo dobre wyniki. W samym czwartym kwartale mieliśmy ponad 6 mln zł przychodów, co pokazuje zupełnie nową trajektorię. Naszym zamiarem jest utrzymanie trendu wzrostowego również w tym roku” – powiedział prezes Pharmena Konrad Palka, cytowany w komunikacie.
Pharmena poinformowała, że w 2022 r. wypracowała 19 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 25% więcej w porównaniu do 2021 r. i jest to najwyższy wynik sprzedażowy w historii grupy. Udział sprzedaży krajowej stanowił 91%. Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Największy przychodowo segment Hair Care odnotował 18% wzrost rdr. W samym IV kw. 2022 r. Grupa miała 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 38% r/r.
Pharmena podała też, że poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco Baby – preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia. W ubiegłym roku działania marketingowe Pharmeny były ukierunkowane na umocnieniu wizerunku kluczowych marek Grupy (dermena, allerco, menavitin). Celem działań było jak najszersze dotarcie do potencjalnych klientów, budowanie rozpoznawalności i pozytywnych skojarzeń z marką.
Spółka wskazała, że poszerzenie linii produktowych oraz działania marketingowe przyniosły wymierne efekty. Największy przychodowo segment Hair Care (specjalistyczne produkty dermokosmetyczne), odnotował 14,9 mln zł sprzedaży, co stanowi wzrost o 18% r/r. Segment Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry twarzy), wzrósł ponad dwukrotnie (129%) w porównaniu z 2021 r. Przychody z segmentu Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosły o 83% r/r. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach.
Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (91% przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Holandia, Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.
Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. W 2019 r. przeszła na rynek główny GPW z NewConnect, gdzie była notowana od 2008 r.
Źródło: ISBnews