Allegro planuje wzrost GMV – czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro – z działalności w Polsce na poziomie 10-11% r/r, przy wzroście przychodów o 19-21% i skorygowanej EBITDA o 30,32% r/r w III kwartale 2023 r., podała spółka.
„W trzecim kwartale 2023 r. Allegro planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 10-11% r/r, przy wzroście przychodów o 19-21% i przyspieszeniu tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA do 30-32% r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w trzecim kwartale o 10-12% r/r, przychody będą o 32-34% niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 100-110 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Wydatki inwestycyjne szacowane są na 85-95 mln zł w Polsce i 20-25 mln zł za granicą, podano także.
„Na poziomie skonsolidowanym, Allegro szacuje wzrost GMV w trzecim kwartale na 8-9% r/r, a przychodów na +3-5% r/r. Skorygowany zysk EBITDA grupy powinien być o 23-25% wyższy r/r, zaś skonsolidowany capex na trzeci kwartał spodziewany jest na poziomie 105-120 mln zł” – czytamy dalej.
Spółka podała dziś, że Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 580,4 mln zł w II kw. 2023 r. (wzrost o 19,9% r/r), przy czym dla działalności w Polsce – 673,3 mln zł (wzrost o 22,1% r/r). GMV, wyniósł w tym okresie 14 227,1 mln zł (wzrost o 10,3% r/r), zaś w Polsce – 13 484,1 mln zł (+11,3% r/r).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews