Dino Polska oczekuje, że w 2023 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów z końca 2022 r.; w 2024 r. spodziewane jest podobne tempo wzrostu sieci, podała spółka.
„Zarząd Dino ocenia, że na działalność i wyniki Grupy Dino do końca 2023 roku, a także w kolejnych kwartałach, mogą mieć wpływ następujące czynniki tempo otwierania nowych sklepów przez Dino Polska i towarzyszące temu nakłady inwestycyjne; priorytety zarządu spółki dotyczące kolejnych kwartałów obejmują prowadzenie restrykcyjnej selekcji lokalizacji pod nowe sklepy Dino w celu utrzymania inflacji kosztów budowy sklepów na możliwie najniższym poziomie, przy jednoczesnym ograniczaniu korzystania z finansowania dłużnego; zarząd spółki oczekuje, że w 2023 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów z końca 2022 r.; w 2024 r. spodziewane jest podobne tempo wzrostu sieci” – czytamy w raporcie kwartalnym.
W III kw. 2023 r. uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Narastająco od początku 2023 r. otwarte zostały łącznie 184 sklepy. Na dzień 30 września 2023 r. sieć Dino liczyła 2 340 marketów, podano także w raporcie.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews