DHL eCommerce Polska nawiązał bezpośrednią współpracę z siecią sklepów Żabka, podał DHL. Nowy model kooperacji, oparty na bezpośredniej umowie obu partnerów, pozwoli na zwiększenie efektywności sieci DHL POP i zoptymalizuje proces zarządzania przesyłkami, dając jednocześnie możliwość realizacji wspólnych działań promocyjnych i komunikacyjnych.
Przesyłki DHL obsługiwane będą w zdecydowanej większości z ponad 10 000 sklepów sieci Żabka, stanowiącej ważne ogniwo sieci punktów obsługi paczek (DHL POP) i automatów paczkowych (DHL POP BOX). Sieć out of home delivery (OOH) DHL eCommerce ma w Polsce ponad 18 tysięcy punktów.
„Współpraca z Żabką oparta jest na wieloletnim, trwającym od 2017 roku partnerstwie, które doskonale się rozwija, przynosząc obopólny sukces biznesowy. W minionych latach obserwowaliśmy znaczące wzrosty wolumenów naszych paczek obsługiwanych w Punktach Obsługi Paczek DHL, zlokalizowanych w popularnych i cenionych przez konsumentów sklepach sieci Żabka. To stanowiło dla nas jasny sygnał do rozwoju współpracy” – powiedział menedżer ds. operacji i rozwoju OOH DHL eCommerce Polska Michał Żurański, cytowany w komunikacie.
Punkty POP DHL nadal będą zlokalizowane w sklepach sieci Żabka. Współpraca obu podmiotów będzie nie tylko kontynuowana, lecz także rozwijana, wkraczając tym samym na nowy poziom efektywności, podkreślono w materiale.
DHL to globalny dostawca usług logistycznych. Jest częścią Grupy Deutsche Post DHL.
W skład Grupy Żabka wchodzą: Żabka Polska (odpowiada za działalność detaliczną m.in. zarządzanie siecią sklepów typu convenience i ogólnopolską siecią logistyczną Grupy), Żabka Future (odpowiada za przyśpieszenie tworzenia cyfrowego ekosystemu convenience z synergiami pomiędzy jego częściami oraz zapewnienie optymalnej technologii do wielokierunkowego rozwoju Grupy) i Żabka International (odpowiada za realizację ekspansji zagranicznej), firma Maczfit (rynek cateringu dietetycznego) oraz Dietly.pl (platforma e-commerce).
Źródło: ISBnews