Miraculum odnotowało 1,64 mln zł jednostkowej straty netto w 2023 r. wobec 2,46 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,38 mln zł wobec 0,53 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1,54 mln zł wobec 0,48 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Pomimo wymagającego rynku konsumenckiego wynikającego m.in. z inflacji oraz presji na wzrost kosztów funkcjonowania udało się zrealizować podstawowy cel, który zakładaliśmy na rok 2023. Celem nadrzędnym było zwiększenie EBITDA przy stabilnym zwiększeniu przychodów. EBITDA wzrosła w roku 2023 do poziomu 1,539 mln zł w porównaniu do 0,477 mln zł w roku 2022, przy przychodach na poziomie 47 mln zł. EBITDA osiągnęła poziom największy od prawie dekady a przychody są najwyższe od kilkunastu lat” – napisali przedstawiciele zarządu w liście do akcjonariuszy.
Jednostkowe przychody ze sprzedaży sięgnęły 47,06 mln zł w 2023 r. wobec 43,31 mln zł rok wcześniej.
Spółka zanotowała wzrost sprzedaży w 2023 roku o 9% r/r oraz wzrost marży o 18% r/r, podano w sprawozdaniu zarządu.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może…, Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Miała 47,1 mln zł przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews