Miraculum odnotowało 12 tys. zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2024 r. wobec 0,27 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,76 mln zł wobec 0,56 mln zł zysku rok wcześniej. Kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł, co oznacza wzrost o 27% r/r.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,78 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 14,54 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że w raportowanym okresie osiągnęła rentowność brutto ze sprzedaży na poziomie 38,8% w stosunku do 30,5% na koniec I kwartału 2023 r. Rentowność EBITDA wzrosła do poziomu 8,2% z 5,7% rok wcześniej.
„W raportowanym okresie Miraculum osiągnęło najwyższy od lat wskaźnik EBITDA, powyżej 1 mln zł. Pomimo lekkiego spadku przychodów, nastąpiła znacząca poprawa marży brutto ze sprzedaży. Sytuację oceniamy jako stabilną, a wypracowane wyniki finansowe potwierdzają naszą zdolność do utrzymania tempa rozwoju i adaptacji do zmieniającego się środowiska rynkowego. Cieszy nas, że połączenie doświadczenia i tradycji 100 letniej firmy Miraculum wraz nowoczesna ofertą produktowa przynoszą efekty. W drugim półroczu planujmy również przedstawienie Inwestorom strategii rozwoju na kolejne lata. Mamy ambitne plany i chcemy dalej się rozwijać, kontynuując cudowną historię polskiej kosmetycznej firmy Miraculum” – skomentował prezes Miraculum Sławomir Ziemski, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśliła, że konsekwentnie realizuje strategię sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), zwracając uwagę na specyfikę i znaczenie w rozwoju wszystkich kanałów sprzedaży (kanał tradycyjny, e-commerce, nowoczesny, eksportowy). W I kw. spółka osiągnęła największą sprzedaż w kanale nowoczesnym oraz w kanale eksportowym stanowiąc odpowiednio 50% i 22% całkowitego obrotu.
„Spółka spodziewa się, że zwiększający się udział w całkowitej sprzedaży kanału nowoczesnego i eksportu będzie kontynuowane w kolejnych miesiącach” – czytamy w komunikacie.
Miraculum w I kw. wprowadziła na rynek dwie nowe linie produktów Gracja Vitamin & Probiotic Face Care dla klientów o mniejszym portfelu, którzy w obliczu wzrostu cen szukają produktów pielęgnacyjnych dostępnych w przystępnej cenie. W marce Joko wprowadziła na rynek dwie linie limitowane, specjalnie dedykowane sieci Biedronka. Dodatkowo, marka Joko wdrożyła linię sześciu odcieni błyszczyków Glow Lip Balm. Do oferty marki Miraculum trafiły 4 sera do twarzy Miraculum, podano także.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może…, Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Miała 47,1 mln zł przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews