Answear.com zanotował 341 mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w II kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 20% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. W II kw. sprzedaż online wzrosła o 21% r/r, osiągając 344 mln zł.
„Po wymagającym I kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21%. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
W II kwartale 2024 r. spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży r/r pomimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym, podano.
Sprzedaż on-line w II kw. 2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa od II kw. 2023 o 30%, czyli dynamika jest o 9 pkt proc. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem euro oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok 80% sprzedaży spółki realizowane jest poza granicami Polski, podano także.
„Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów. Jednocześnie oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W II kwartale spółka prowadziła intensywną kampanię marketingową informującą klienta o premiumizacji oferty w sklepie Answear oraz kampanię rebrandingową marki PRM. Celem prowadzonych na dużą skalę działań marketingowych w mediach szerokozasięgowych jest długofalowe wspieranie sprzedaży poprzez wzrost świadomości marek z portfolio spółki. W konsekwencji dobre wyniki sprzedażowe zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM oraz repozycjonowaniem marki Answear, podano również.
Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2024 r. wyniosły 629 mln zł i wzrosły o 13% w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 556 mln zł. Sprzedaż online za I półrocze 2024 r. wyniosła 624 mln zł i wzrosła o 13% w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 551 mln zł.
„Jesteśmy zadowoleni z pozytywnego odbioru i pierwszych tygodni funkcjonowania naszych concept store’ów. Jednocześnie, zauważamy, że pomaga nam to w nawiązywaniu współpracy z wyselekcjonowanymi markami z segmentu premium, które doceniają tego typu przestrzeń. W efekcie liczymy na dalszą premiumizację naszej oferty oraz sukcesywne zwiększanie średniej wartości zamówienia, co powinno wpływać na poprawę wyników w przyszłych kwartałach” – podsumował prezes.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews