Hebe planuje powiększenie sieci sprzedaży w Polsce o 30 nowych lokalizacji w tym roku, podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
„Hebe będzie nadal koncentrować swoją strategię rozwoju na kanale e-commerce, który jest również podstawą jej internacjonalizacji. W Polsce wzmocnienie sieci sklepów przewiduje otwarcie około 30 nowych lokalizacji w całym roku” – czytamy w komunikacie.
Spółka podkreśliła, że w Polsce Hebe osiągnęło dobre wyniki w I poł. 2024 r., a trend w jej sprzedaży i rentowności potwierdził skuteczność wielokanałowego podejścia Hebe.
„Hebe zwiększyło sprzedaż o 22% w I półr. (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 12,4%. W euro sprzedaż osiągnęła 271 mln, o 30,6% więcej niż w I poł. 2023 r. W II kw. sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 16,8%, a LFL 7,5%. W euro sprzedaż wyniosła 142 mln, o 23,5% więcej niż w II kw. 2023 r. Sieć osiągnęła dobre wyniki na poziomie sklepów i działalności e-commerce, która nadal silnie się rozwija. Staje się on istotnym motorem wzrostu, stanowiąc już już około 19% sprzedaży. W ślad za dobrymi wynikami sprzedaży, EBITDA wzrosła o 40,1% (+30,9% w walucie lokalnej), a marża wzrosła do 7,3% (6,8% w I poł. 2023)” – czytamy dalej.
W I poł. br. sieć drogerii Hebe otworzyła 17 sklepów na polskim rynku, zwiększając liczbę placówek do 359 w Polsce na koniec czerwca i dwóch placówek w Czechach (łącznie 361 sklepów). Łączna powierzchnia sklepów (w Polsce i dwóch w Czechach) wyniosła 92 276 m2 na koniec czerwca br. wobec 82 869 mln m2 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews