Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 16,4% r/r w lipcu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 11,5%, a średnią wartość koszyka o 4,4% r/r do 202,3 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
W relacji do czerwca 2024 r. lipcowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się wzrostem sprzedaży o 7,4%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,2% przy wzroście średniej wartości zamówienia o 3,2%, podano w komunikacie.
Czerwcowy odczyt wskaźnika wyniósł 143 pkt wobec 133 pkt miesiąc wcześniej i 123 pkt rok wcześniej.
„Lipcowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym aż o 16,4%. Był to też jeden z najlepszych miesięcy od początku badania BaseLinker Index. Największe wzrosty zaobserwowaliśmy w takich kategoriach jak zdrowie i uroda, motoryzacja oraz elektronika” – powiedział head of strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w materiale.
Sprzedaż krajowa r/r wzrosła o 16%, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 18,6%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców utrzymuje się w okolicach 17%.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews