Answear.com odnotował 17,56 mln zł jednostkowej straty netto w II kwartale 2024 roku wobec 11,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 15,19 mln zł wobec 12,47 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 343,42 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 285,27 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 21,85 mln zł jednostkowej straty netto wobec 15,04 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 631,93 mln zł w porównaniu z 556,41 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 6,82 mln zł wobec 31,33 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Pierwsze półrocze 2024 r. traktujemy jako typowy okres inwestycji w przyszłość. Oprócz wysokich wydatków na kampanię marketingową naszą rentowność obniżyły wydatki związane z uruchomieniem concept store, koszty rozwoju nowej marki PRM, oraz niekorzystne tendencje na rynku walutowym (umocnienie złotego wobec innych walut regionu i osłabienie hrywny). Warto dodać, że sam Answear.com wygenerował dodatnią EBITDA na poziomie 3,3 mln zł” – skomentował wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
Answear.com w I półroczu 2024 r. przeznaczył rekordowe 141 mln zł na wydatki marketingowe – jest to kwota o 53% większa niż rok wcześniej. Zwiększenie budżetu marketingowego miało na celu rozwój sprzedaży w nowej marce PRM oraz realizację kampanii wizerunkowej „Ubierz w życie to co cenne” emitowanej na 11 europejskich rynkach, promującą Answear w segmencie premium. Jak wskazała spółka, „kampania okazała się dużym sukcesem” i według raportów badawczych istotnie wzmocniła rozpoznawalność, a także siłę marki wśród grupy docelowej.
„Za nami wymagające półrocze, w którym nadal odczuwaliśmy obniżony sentyment zakupowy wśród klientów w całej Europie, oprócz tego aprecjacja złotego istotnie wpłynęła na zmniejszenie naszych przychodów i marży. Mimo to wciąż pozostajemy jednym z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie. Mocno inwestujemy w repozycjonowanie Answear.com do segmentu premium. W I półroczu przeznaczyliśmy rekordową kwotę na marketing, w tym na szerokozasięgową kampanię wizerunkową w TV. Głęboko wierzymy, że ta strategia nam się opłaci i zobaczymy jej owoce już w II półroczu bieżącego roku, a także w okresach przyszłych” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews