Digital Network odnotował 8,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2024 roku wobec 5,44 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 9,77 mln zł wobec 7,56 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 15,67 mln zł wobec 12,69 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 28,78 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 24,67 mln zł rok wcześniej.
„W pierwszym półroczu 2024 roku emitent wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 28 783 tys. zł (o 17% wyższe niż rok wcześniej) z czego 97,9% stanowiła sprzedaż prowadzona na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home). Marża uzyskana ze sprzedaży powierzchni reklamowych pozwoliła wypracować emitentowi zysk z działalności operacyjnej na poziomie 9 774 tys. zł, wyższym o 29% niż w 2023 roku. Stało się tak mimo znaczącego wzrostu kosztów eksploatacji nośników reklamowych (na co wpływ miały głównie podwyżki czynszu, kosztów materiałów i energii itp.) związanych zarówno z rozbudową sieci ekranów o nowe lokalizacje m.in. w centralnych punktach Warszawy jak i z indeksacją czynszu na dotychczas wynajmowanych nośnikach” – czytamy w sprawozdaniu.
Dzięki efektywnej działalności operacyjnej połączonej ze ścisłą kontrolą kosztów, spółka zanotowała w okresie sprawozdawczym poprawę wszystkich wskaźników rentowności. Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 52% (wzrost o 1 pkt proc. vs. 2023 rok), rentowność operacyjna wyniosła 34% (wzrost o 3 pkt proc. vs. 2023 rok), rentowność EBITDA 54% (wzrost o 3 pkt proc. vs 2023 rok), natomiast rentowność sprzedaży netto wzrosła o 6 pkt proc. do poziomu 33%, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 17,53 mln zł wobec 10,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.
Źródło: ISBnews