Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 24,2% r/r we wrześniu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 22%, a średnią wartość koszyka o 1,8% r/r do 198,4 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
„Wrześniowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym aż o 24,2%. Wrzesień był mocnym miesiącem, gdzie widzieliśmy zdecydowane odbicie po wakacjach, kiedy przecież i tak obserwowaliśmy wysokie wyniki w porównaniu z pierwszą połową roku. Największe wzrosty zanotowaliśmy w takich kategoriach jak 'zdrowie’ i 'uroda’ oraz 'supermarket'” – skomentował head of strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż krajowa wzrosła o 24% r/r, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 25,3%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 17%, podano w materiale.
„W relacji do sierpnia 2024 r. wrześniowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się wzrostem sprzedaży o 5,2%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4%, przy wzroście średniej wartości zamówienia o 1,2%” – czytamy w komunikacie.
We wrześniu br. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 151 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 143 pkt, a rok temu 121 pkt, podano także.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-border.
Źródło: ISBnews