Sieć Biedronka zwiększyła około sześciokrotnie liczbę sklepów z panelami fotowoltaicznymi w 2023 roku w porównaniu z poprzednim rokiem, co pozwoliło zmniejszyć w tych punktach łączne zużycie energii o 13% – zaoszczędzając 6 GWh energii, podała Biedronka.
„Ponadto aż 91,5% odpadów wytworzonych przez Biedronkę zostało przekazanych do odzysku, a prawie połowa (47%) materiałów w opakowaniach produktów marki własnej i opakowaniach sklepowych w 2023 roku pochodziła z recyklingu. Istotną zmianą jest również modyfikacja plastikowych kart Moja Biedronka, które od połowy 2023 roku produkowane są w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi ESG.
Dodatkowo, sieć angażuje się w liczne akcje proekologiczne. W 2023 roku blisko 30 000 osób wzięło udział w wydarzeniach przygotowanych przez Biedronkę w ramach Ekowakacji z Biedronką. Podczas nich zebrano ponad 102 000 butelek plastikowych, co odpowiada 2 550 kg plastiku, z którego można wyprodukować ponad 116 000 sztuk nowych opakowań marki Polaris o pojemności 1 l lub blisko 320 tysięcy standardowych długopisów, wskazano w materiale.
Sieć Biedronka liczyła 3 620 sklepów o łącznej powierzchni 2,58 mln m2 na koniec czerwca 2024 r.
Źródło: ISBnews