IMS odnotowało 2,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2024 roku wobec 2,08 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 3,11 mln zł wobec 3,45 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 4,56 mln zł wobec 4,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,28 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 15,73 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 7,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 6,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 46,03 mln zł w porównaniu z 46,19 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 13,25 mln zł wobec 14,62 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Osiągnięty po trzech kwartałach 2024 roku zysk netto 7,1 mln zł jest najwyższym w historii Grupy IMS odnotowanym za pierwszych dziewięć miesięcy roku. Istotny wpływ na wyniki osiągnięte po dziewięciu miesiącach br. jak i wyniki samego III kwartału 2024 roku miało kilka czynników, wpływających przede wszystkim na koszty Grupy IMS:
– Emitent intensywnie reorganizuje dział sprzedaży usług reklamowych oraz wprowadza nowe usługi do swojej oferty. Zatrudnieni zostali wysokiej klasy specjaliści, z dużym doświadczeniem w branży mediowej. W IV kwartale zakończone zostało wdrożenie systemów informatycznych i oprogramowania, które umożliwią już od początku 2025 roku zaoferować nowe usługi reklamodawcom i znacząco zwiększyć przychody reklamowe. Warto zaznaczyć, że w samym III kwartale 2024 przychody reklamowe były już o 10% (tj. o 345 tys. zł) wyższe niż w III kwartale 2023.
– Istotny wpływ na EBIT, EBITDA i zysk netto miało jednorazowe wydarzenie, jakim było finalne rozliczenie zapłaty z tytułu umowy inwestycyjnej z 2018 r. dla byłych udziałowców APR Sp. z o.o. Kwota 486 tys. zł, wykazana w 'pozostałych kosztach operacyjnych’, jednorazowo obciążyła we wrześniu br. wyniki emitenta i całej Grupy IMS. Kwota ta wynika z faktu, że łączna faktyczna zapłata na rzecz byłych udziałowców APR Sp. z o.o. wynikająca z modelu earn – out okazała się wyższa niż szacunki dotyczące tej zapłaty poczynione w momencie zakupu APR Sp. z o.o. (ze względu na bardzo dobre, lepsze od oczekiwanych wyniki finansowe APR Sp. z o.o. w okresie trwania rozliczenia earn – out)
– Nieprzerwanie rozwijany jest projekt Closer Music (w jego skład wchodzą spółki Closer Music Sp. z o.o. („CM”) oraz Closer Music Corporation („CMC”)). W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku poniesione zostały znaczące wydatki na zwiększenie zasobów ludzkich w projekcie (zatrudnienie osób głównie do sprzedaży, marketingu i IT), ponoszone zostały wydatki związane z pozyskiwaniem userów (głównie w tradycyjnych kanałach sprzedażowych), realizowane były działania promocyjno – marketingowe związane z platformą e-commerce oraz ponoszony były wydatki na rozbudowę narzędzi AI dających w opinii Emitenta przewagę konkurencyjną nad dwiema pozostałymi firmami z branży. Rozbudowywane były także biblioteki muzyczne. Jednocześnie, w I półroczu 2023 roku rozliczone zostały tantiemy z ZAiKS za okres 2020 – 2022″ – czytamy w raporcie.
Na koniec września 2024 roku Grupa dostarczała swoje usługi do 37 107 lokalizacji abonamentowych na terenie Polski i poza granicami (lokalizacja = pojedyncze urządzenie audio, wideo lub aromabox, za które pobierana jest opłata abonamentowa; jeżeli za urządzenie pobierana jest więcej niż jedna opłata abonamentowa, wówczas liczba lokalizacji odpowiada liczbie opłat abonamentowych). W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku przychody abonamentowe stanowiły 63% wszystkich przychodów Grupy, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 6,8 mln zł wobec 3,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews