Strategia wzrostu banku Citi Handlowy na lata 2025-2027 zakłada osiągnięcie zwrotu na kapitale (ROE) >15% w całym okresie objętym strategią, wskaźnik C/I < 45% oraz wzrost aktywów klientów instytucjonalnych na poziomie 7% średniorocznie w okresie 3 lat, podał bank.
„W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie S.A. informuje, iż w dniu 5 grudnia 2024 roku, rada nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027. W związku z trwającym procesem wyjścia z Segmentu Bankowości Detalicznej i z brakiem ostatecznych decyzji w tej sprawie na dzień przyjęcia strategii, zakłada ona kontynuację działalności Banku w oparciu o dwa segmenty biznesowe – Bankowość Instytucjonalną i Bankowość Detaliczną” – czytamy w komunikacie.
Rozwój działalności biznesowej będzie realizowany w oparciu o przewagi konkurencyjne Bankowości Instytucjonalnej, m.in. wykorzystanie globalnej sieci (wdrożenie nowoczesnych rozwiązań płatniczych spełniających wymagania klientów określanych jako Digital Natives, dynamiczny wzrost w obszarze finansowania handlu oraz produktów optymalizujących wykorzystanie kapitału pracującego), wskazano.
„Bank stawia na dynamiczny rozwój w segmencie Bankowości Przedsiębiorstw m.in. poprzez rozwój oferty dla klientów prowadzących transgraniczne operacje. Dodatkowo bank będzie rozwijać inicjatywy wpisujące się w strategiczne priorytety kraju, jakimi są transformacja energetyczna oraz wynikające z sytuacji geopolitycznej rosnące inwestycje na rzecz obronności. Bank będzie wspierać przedsiębiorstwa w dążeniu do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego oraz uczestniczyć w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej. Istotnym elementem będzie także akwizycja nowych klientów, w szczególności w segmencie firm międzynarodowych i Bankowości Przedsiębiorstw. Niezmiennie, bank chce utrzymać pozycję lidera w segmencie firm globalnych” – czytamy dalej.
W Segmencie Bankowości Detalicznej, bank będzie kontynuował oferowanie klientom najlepszej obsługi i produktów. Bank skupi się na utrzymaniu wartości i rentowności tego segmentu, podano także.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 73,39 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews