Do Programu „Polska Bezgotówkowa” dołączyło 216 nowych instytucji publicznych w ub.r. Fundacja wsparła wprowadzenie na rynek 1 186 nowych terminali dla takich instytucji, podała fundacja.
„Cyfrowe rozwiązania płatnicze, jak i systemy oraz aplikacje tworzone, aby wspierać kontakty pomiędzy obywatelami, a sektorem publicznym stają się coraz bardziej powszechne i pożądane przez mieszkańców ze względu na udogodnienia jakie oferują – poprawiają dostęp i kontakt z administracją publiczną, ułatwiają i przyspieszają realizację wielu spraw urzędowych – zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie. Oczekiwania i preferencje klientów w zakresie digitalizacji i dostępności usług cyfrowych będą wzrastać. Ważne jest, aby za tymi zmianami nadążały zarówno firmy, jak i urzędy. Program Fundacji Polska Bezgotówkowa oferuje bezpłatny dostęp do płatności online i do terminali płatniczych, które pozwolą na pobieranie elektronicznych płatności w przestrzeni publicznej – np. w szkole, w domu kultury, w teatrze, w bibliotece, czy na parkingu. Elektroniczne rozwiązania nie tylko ułatwią mieszkańcom realizacje codziennych spraw, ale mogą także wpłynąć na wysokość dochodów z opłat. W końcu wiele osób nie będzie musiało rezygnować z danej usługi, ze względu na brak preferowanej metody płatności”- powiedział wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa Zbigniew Wiśniewski, cytowany w komunikacie.
W 2024 r. do Programu dołączyło 216 nowych instytucji publicznych. Fundacja wsparła wprowadzenie na rynek 1 186 nowych terminali dla instytucji publicznych – do urzędów trafiło 520 terminali. Obecnie najwięcej terminali w instytucjach publicznych znajduje się w Warszawie (270) oraz w powiecie mińskim (253). Natomiast najwyższy wskaźnik liczby terminali w Programie na 1000 mieszkańców odnotowały powiaty hrubieszowski, lipski oraz namysłowski, podano także.
W ramach Programu Fundacji, urzędy, instytucje samorządowe, a także jednostki zależne od samorządów mogą bezpłatnie wypróbować terminal płatniczy, aplikację płatniczą w telefonie lub możliwość płatności za zobowiązania przez internet. Fundacja Polska Bezgotówkowa pokrywa koszty wdrożenia usług płatniczych oraz obsługi transakcji bezgotówkowych, a instytucje zyskują możliwość wprowadzenia nowych standardów płatności, dzięki którym mogą zapewnić lepszą jakość obsługi mieszkańców i petentów, przypomniano.
Ze wsparcia Fundacji, od początku jej istnienia, skorzystało już ponad 3 tys. instytucji publicznych i samorządowych, co przełożyło się na sfinansowanie ponad 16 tys. terminali, a ponad 8,5 tys. z nich zostało umieszczonych bezpośrednio w urzędach.
Źródło: ISBnews