Polski startup inSTREAMLY, który rozwija technologię umożliwiającą wyświetlanie treści w wielu niezależnych kanałach live stream jednocześnie, pozyskał właśnie 1 mln zł od funduszu SMOK Ventures na rozwój produktów i sprzedaży w Europie i na całym świecie, podano w komunikacie.
„Dzięki inSTREAMLY streamerzy mogą uniezależnić się od medialnych gigantów prowadzących największe platformy na świecie i bezpośrednio, w sposób zautomatyzowany, współpracować z markami. Startup oferuje dziś dwa rozwiązania: marketplace, występujący pod tą samą marką oraz rozwiązanie SaaS, pod nazwą streamcoi” – czytamy w komunikacie.
Pozyskane środki posłużą dalszemu rozwojowi technologii i produktów InSTREAMLY, które będą łączyć streamerów ze światem reklamy i mediów, a także rozwoju sprzedaży na całym świecie. Spółka planuje także powiększyć zespół, który obecnie liczy kilkanaście osób, o programistów zainteresowanych tematyką esportu i gamingu oraz live streamingu, a także o specjalistów z obszaru business development, wskazano w informacji.
„Wierzymy w naszą wizję rynku, ale źródło tej wiary to dotychczasowe wyniki. Rundę seed realizowaliśmy z przychodami w wysokości kilkunastu tysięcy euro miesięcznie, z produktami, które zostały zweryfikowane zarówno przez, klientów jak i streamerów. Uważamy, że potencjał streamingu nie ogranicza się tylko do esportu i gamingu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie innymi kategorii. Cele są więc proste, ekspansja poza Europę i poza gaming dlatego kluczowy jest dla nas partner, który da nam dostęp do międzynarodowego networku. SMOK dzięki doświadczeniu swoich partnerów, posiada mocną sieć międzynarodowych kontaktów w sektorze gamingu, m.in w Dolinie Krzemowej i Azji Południowo-Wschodniej” – powiedział CEO i współzałożyciel inSTREAMLY Maciej Sawicki, cytowany w komunikacie.
Marketplace łączy streamerów ze sponsorami. Każdego miesiąca z platformy korzysta ponad 2 tys. nadawców i kilkaset firm z całej Europy, które chcą dotrzeć do fanów gamingu. Dotychczas na europejskim rynku z marketplace InSTREAMLY skorzystały marki takie jak Play, mBank, Sony PlayStation, czy Netflix, dodano.
Streamcoi, czyli technologia dostępna w modelu SaaS, służy podmiotom współpracującym z wieloma streamerami. Obecnie InSTREAMLY kieruje ofertę SaaS przede wszystkim do rynku esportowego – drużyn oraz organizatorów turniejów. Wśród klientów firmy znalazł się m.in. jeden z najlepszych klubów esportowych na świecie – G2 Esports, dodano w informacji.
„Cieszymy się, że możemy wesprzeć inSTREAMLY jako inwestor. W ostatnich latach obserwujemy olbrzymi rozwój w sektorach gamingu i esportu. Sama branża gier jest dzisiaj dwa razy większa niż przemysły muzyczne i filmowe razem wzięte. Wierzymy, że inSTREAMLY jest w wyjątkowym położeniu i wykorzysta globalny trend, wspierając najlepsze drużyny i organizacje esportowe oraz pozwalając tradycyjnym markom wejść na ten rynek” – powiedział partner zarządzający w SMOK Ventures Paul Bragiel, cytowany w komunikacie.
Źródło: ISBnews