W scenariuszu braku kolejnego lockdownu spadek wartości polskiego rynku reklamy TV i sponsoringu mógłby ograniczyć się do poziomu około 10% r/r, przewiduje Cyfrowy Polsat.
„Pomimo turbulencji, przez które przeszedł cały rynek reklamowy w 2Q’20, widzimy podstawy do oczekiwania wyraźnej stabilizacji przychodów z reklamy TV i sponsoringu w drugiej połowie bieżącego roku. Przychody te powinny stabilizować się w okolicy poziomów z okresu analogicznego w roku 2019. Tym samym w ujęciu pełnorocznym i w scenariuszu braku kolejnego lockdownu spadek wartości polskiego rynku reklamy TV i sponsoringu mógłby ograniczyć się do poziomu około -10% r/r” – czytamy w podsumowaniu wyników dla analityków i inwestorów.
W II kw. 2020 r. wydatki na reklamę telewizyjną i sponsoring na całym rynku spadły o 35,4% r/r, a w przypadku Grupy TV Polsat utrzymały dynamikę r/r zgodną z rynkiem. W efekcie udział grupy w rynku reklamy TV i sponsoringu wyniósł 27,4% wobec 27% w II kw. 2019 r., podano w podsumowaniu.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews