DHL Parcel Polska zainwestowało w 33 dostawcze samochody elektryczne dla kurierów. Pojazdy dostarczyła firma Arval. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 150 elektrycznych pojazdów dostawczych, podały DHL Parcel Polska, Arval Service Lease Polska oraz MAN Truck&Bus Polska.
„Popyt na usługi kurierskie nieustannie rośnie m.in. ze względu na coraz większą popularność zakupów online. Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 [do 2050 r.] będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Chcemy być liderem elektromobilności w naszej branży i wpływać na kierunek zmian na rynku. Już teraz współpracujemy z Polskim Towarzystwem Paliw Alternatywnych w ramach największego projektu badawczego dotyczącego komercyjnego wykorzystania samochodów elektrycznych. Tylko do końca roku będziemy mieli około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500” – powiedział wiceprezes ds. operacyjnych z DHL Bartłomiej Wnęk, cytowany w komunikacie.
„Rozwiązania proekologiczne stosujemy nie tylko w kontekście floty. Jednym z przykładów jest wykorzystanie potencjału OZE. W wybranych terminalach DHL Parcel korzystamy z energii elektrycznej wytwarzanej właśnie przez nasze instalacje fotowoltaiczne” – dodał.
Dostawcze elektryczne pojazdy włączane obecnie do floty DHL Parcel to MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Umowa obejmuje dostawę pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem, sezonową wymianą opon oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby. Pojazdy będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.
„Wymiana dostawczych samochodów na elektryczne w takich firmach jak DHL Parcel będzie mieć pozytywny wpływ na jakość powietrza w miejskich aglomeracjach. Jesteśmy przekonani, że przejście na bezemisyjne napędy to tylko kwestia czasu a elektromobilnej rewolucji nic już nie zatrzyma. Widzimy coraz większą dostępność modeli aut EV i coraz większe zainteresowanie naszych klientów samochodami elektrycznymi. Za ich włączeniem do firmowej floty przemawiają niskie koszty eksploatacji oraz wysoki komfort jaki na co dzień zapewniają użytkownikom – podsumował dyrektor generalny Arval Service Lease Polska Robert Antczak.
DHL jest globalną marką w branży logistycznej. Oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL.
Źródło: ISBnews