Grupa eSky miała 1,2 mld zł sprzedaży w 2020 wyrażonej w TTV (Total Transaction Value), podała spółka. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 202 mln zł w tym okresie.
„Ubiegłoroczna sprzedaż Grupa eSky, wyrażona w TTV (Total Transaction Value), wyniosła w 2020 roku ponad 1,2 mld zł. Wynik ten jest mniejszy o połowę w porównaniu do rekordowego 2019 roku. W 2020 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 202 mln zł. Udział przychodów netto ze sprzedaży w TTV firmy wzrósł o 5 pkt proc. z 12% w 2019 roku do prawie 17% w 2020 roku” – czytamy w komunikacie.
Struktura sprzedaży uległa zmianie w wyniku ograniczeń w podróżowaniu w krajach, gdzie Grupa eSky prowadzi sprzedaż. Znacząca część przychodów została wygenerowana w Europie kontynentalnej – ponad 63%. W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż w regionie Europy Zachodniej przewyższyła wynik w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, 37% i 26% odpowiednio. Grupa eSky umocniła swoją pozycję także w Stanach Zjednoczonych – udział tego rynku w sprzedaży grupy wzrósł dwukrotnie w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku i wyniósł 12% w całkowitej strukturze sprzedaży, podano także.
„Dzięki ekspansji, którą prowadziliśmy na przestrzeni ostatnich kilku lat, byliśmy w stanie zwinnie zarządzać sprzedażą i koncentrować się na poszczególnych rynkach w zależności od sytuacji pandemicznej, co pozwoliło uzyskać dobre wyniki w tak trudnych dla całej branży czasach. Wygląda na to, że na tle innych podmiotów z naszej branży poradziliśmy sobie z kryzysem lepiej i możemy optymistycznie, a zarazem realistycznie patrzeć w przyszłość. Dodatkowo czas pandemii wykorzystaliśmy na wprowadzenie wielu wewnętrznych usprawnień, które przełożyły się na istotny wzrost rentowności” – skomentował prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.
Rozwiązania wprowadzone przez eSky, takie jak MultiLine – łączone loty różnych linii lotniczych, czy loty z pobliskich lotnisk, dały klientom możliwość podróży do pobliskich miast, w tym poza granicami kraju rodzimego, w momencie drastycznego cięcia siatek połączeń przez poszczególne linie lotnicze, podkreślono w materiale.
„Nasze rozwiązania realnie pomogły klientom np. w powrocie do domu przy pierwszej fali pandemii. Z kolei teraz, funkcjonalności te pozwalają wyszukiwać dogodne połączenia mimo ograniczeń i mniejszej dostępności lotów. Klienci byli przyzwyczajeni do tego, że dana linia lata na trasie A-B – pandemia to zmieniła. Dzięki naszym funkcjonalnościom, takim jak MultiLine lub pobliskie lotniska, podróżowanie może się odbywać bez przeszkód nawet przy ograniczeniach w ofercie poszczególnych linii” – dodał Habaj.
Początek br. dla Grupy eSky pod kątem sprzedaży był zgodny z predykcjami – popyt na egzotyczne kierunki był znacznie wyższy niż w latach poprzednich. Pod koniec pierwszego kwartału odbudowa sprzedaży przyśpieszyła znacząco. Wyniki kwietniowe były wyższe o ponad 10% (m/m), a w porównaniu do lutego odnotowano dwukrotny wzrost sprzedaży.
„Jeszcze w styczniu szacowaliśmy, że dynamiczna odbudowa naszej sprzedaży rozpocznie się na przełomie marca i kwietnia – teraz widzimy, że nasze prognozy się ziściły, a na niektórych rynkach wyniki są lepsze, niż zakładaliśmy. Najważniejsze jednak, że w wyniku optymalizacji działań operacyjnych oraz kosztów już teraz osiągamy wyniki finansowe lepsze niż w wakacje ubiegłego roku” – wskazał prezesy.
W pierwsze dwa tygodnie maja liczba rezerwacji dokonanych za pośrednictwem serwisów Grupy eSky była identyczna do liczby rezerwacji w całym styczniu. Co więcej, średnia tygodniowa liczba rezerwacji w maju wzrosła o ponad 90% w porównaniu do średniej tygodniowej liczby rezerwacji w marcu, wskazano także.
„Grupa eSky w br. planuje dalsze umacnianie swojej pozycji na rynku OTA, intensywnie pracując nad rozbudową innowacyjnych narzędzi oraz funkcjonalności serwisu. Dotychczasowe doświadczenia rynkowe, jak i trendy powstałe w czasie pandemii, wpłynęły na opracowanie rozwiązań, zmierzających do udoskonalenia customer experience oraz automatyzacji procesów back office’owych” – podsumowano w informacji.
Grupa eSky jest opartym na zaawansowanej technologii agentem turystycznym działającym online (OTA). Grupa jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej i wiodącym graczem na rynkach Ameryki Południowej. Autorska wyszukiwarka eSky Travel Search umożliwia podróżującym zakup biletów ponad 1 tys. linii lotniczych – zarówno regularnych, tanich oraz czarterowych, rezerwację noclegu w ponad 1,3 mln hoteli i apartamentów na całym świecie, wynajem samochodu, a także zakup ubezpieczenia podróżnego. Grupa eSky jest członkiem grupy agentów International Air Transport Association (IATA).
Źródło: ISBnews