Cloud Technologies – zgodnie z nową strategią na lata 2021-2023 – zamierza na akwizycje przeznaczyć około 10 mln zł, poinformował ISBnews prezes Piotr Prajsnar.
„W naszej strategii zakładamy nie tylko dynamiczny rozwój organiczny, ale także planujemy przeprowadzić kolejne akwizycje. Na ten cel przeznaczymy około 10 mln zł, a także część posiadanych akcji własnych” – powiedział ISBnews prezes Prajsnar.
„Ostatnia nasza akwizycja miała miejsce w Hiszpanii. Dla nas nie ma znaczenia, skąd pochodzi dana spółka, tylko na ile ma rozwiniętą dystrybucję swoich źródeł danych. W tej chwili ok. 80% naszych przychodów generowana jest przez USA, a reszta to przede wszystkim Europa Zachodnia i to w tych kierunkach będziemy upatrywać naszych szans na akwizycje” – dodał prezes.
Prajsnar wyjaśnił, że przeprowadzenie skupu akcji wynika także z planów związanych z przygotowaniem programu motywacyjnego dla pracowników, w celu utrzymania najlepszej klasy ekspertów w firmie. „Jest to dla nas istotne w kontekście osiągnięcia przez nas pozycji wiodącego dostawcy danych na świecie. Planujemy przeprowadzić skup w formie ciągłej za pośrednictwem rynku i w ten sposób dodatkowo stymulować płynność” – dodał.
Zgodnie z nową strategią na lata 2021-2023, spółka planuje także przeznaczyć około 10 mln zł na B+R.
Prezes zapewnił, że spółka na realizację celów zapisanych w strategii posiada wystarczające środki własne. „Posiadamy około 25 mln zł własnych środków, do tego szacowane przepływy w przyszłości pozwalają nam spokojnie myśleć o sfinansowaniu naszych planów” – wskazał Prajsnar.
Spółka koncentruje się także na rozwoju swojego zaplecza technologicznego w postaci autorskiej platformy DMP służącej do przetwarzania cyfrowych danych. W celu uzyskania dodatkowych synergii, planuje zakup kodu źródłowego do platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej i monetyzacji danych. Pełna kontrola nad platformą DSP i DMP da spółce niezależność na międzynarodowym rynku reklamy internetowej i przyczyni się do ograniczenia kosztów jednostkowych.
„Obecnie korzystamy z licencji na zewnętrzną platformę DSP, bez możliwości jej rozwoju technologicznego we własnym zakresie czy dalszego sublicencjonowania. Planowana inwestycja w kod źródłowy do DSP stanowi nie tylko naturalną biznesową synergię z już posiadaną przez nas autorską platformą DMP, ale także pozwoli firmie stać się właścicielem kluczowych platform służących do emisji i targetowania reklam on-line na całym świecie” – podsumował Prajsnar.
Wcześniej spółka poinformowała, że zgodnie z przyjętą dziś nową strategią na lata 2021-2023 jest gotowa stać się wiodącym dostawcą na globalnym rynku danych. W tym celu grupa kapitałowa planuje do końca 2023 roku zainwestować do 50 mln zł i planuje też przejście na rynek główny GPW do końca 2023 r.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.
Źródło: ISBnews