Budimex spodziewa się, że do podpisania umowy na łotewski odcinek projektu Rail Baltica dojdzie na przełomie listopada i grudnia tego roku, poinformował członek zarządu Maciej Olek. Cały projekt warty jest ok. 3,7 mld euro, a Budimex posiada 30% udziałów w konsorcjum, które wygrało postępowanie.
„Zakończyła się procedura odwoławcza na Łotwie, gdzie mamy wygrany kontrakt na budowę 250 km linii dużych prędkości, w ramach projektu Rail Baltica. Mamy nadzieję do końca roku podpisać tę umowę i w kolejnych latach będziemy ją realizować. To jest bardzo długoterminowy projekt, który zagwarantuje nam portfel zamówień na kolejnych 8 lat” – powiedział Olek podczas konferencji prasowej.
Wskazał, że w postępowaniu było odwołanie, które jednak nie zostało uznane przez łotewski odpowiednik KIO.
„Czekamy na podpisanie umowy. Zakończenie wszelkich procedur związanych z podpisaniem tej umowy powinno się odbyć w ok. 30 od momentu decyzji 'łotewskiego KIO’. Mamy nadzieję, że jeżeli nie listopad, to początek grudnia przyniesie nam podpisanie tej umowy” – dodał.
Latem tego roku oferta konsorcjum w składzie: Eiffage Genie Civil, Rizzani de Eccher i Budimex (udział Budimeksu jako partnera konsorcjum wynosi 30%) została wybrana przez SIA „Eiropas Dzelzcea Lnijas” jako najkorzystniejsza w postępowaniu na budowę głównej linii Rail Baltica na Łotwie. Budżet całego kontraktu wynosi 3,7 mld euro netto, przy czym szacunkowa wartość I etapu robót wynosi ok. 230 mln euro netto.
W prezentacji na konferencji Budimex podał, że wartość umowy przypadająca na spółkę to ok. 5 mld zł.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2022 r. miał 8,62 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews