Wśród wszystkich kupujących w internecie 77% deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną przez nich formą dostawy, wynika z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce w 2021 roku”. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internautów o 16 pkt proc. w porównaniu do wyników raportu za 2020 rok, podał InPost.
Dostawa do Paczkomatu stała się także najbardziej motywującą do zakupów online formą dostawy, co potwierdza 81% respondentów. W obszarze dostaw kurierskich InPost plasuje się także na pierwszym miejscu. Rola Paczkomatów InPost znacząco rośnie w kontekście form zwrotu zakupionego towaru, które zachęcają do zakupów online. Paczkomaty w tej kategorii zostały wskazane przez 64% badanych. Możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door) jest następna w kolejności i została wskazana przez 44% respondentów, podano.
„Dostawy kurierskie InPost po raz pierwszy w historii wysunęły się na prowadzenie ze wskazaniami na poziomie 37%, choć naszymi konkurentami są najwięksi światowi giganci – tacy jak DPD, DHL, UPS, Fedex. W segmencie D2D trzech najmocniejszych graczy pokrywa większość rynku. Aż 88% kupujących w internecie wybiera jedną z marek: InPost, DPD lub DHL. Czwarty w zestawieniu Pocztex ma tylko 4% wskazań. Te wyniki oraz umocnienie pozycji Paczkomatów jako lidera rynku to duma, ale i zachęta do dalszej pracy, i podnoszenia poprzeczki” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Osoby w wieku 15-24 lat o wiele częściej jako motywujące do zakupów wskazywały Paczkomaty InPost (88%) – przy rekordowej średniej dla wszystkich grup wiekowych na poziomie 81%. Także oni są wśród innych grup wiekowych najczęstszymi klientami Paczkomatów: 87% przy średniej na poziomie 77%. To jest także grupa, która jako motywator do zakupów (89%) wskazuje błyskawiczną dostawę (Same Day Delivery), przy średniej na poziomie 83%, zakończono.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews