Action kontynuuje budowę hubu dla europejskiego e-commerce, poinformował wiceprezes Sławomir Harazin. Chce zwiększać liczbę współpracujących e-sklepów w Europie i wchodzić z ofertą na kolejne platformy handlowe.
„Główne filary naszego biznesu, które będziemy systematycznie rozwijać to e-commerce za granica, kanały detaliczne i hub e-commerce z pełną automatyką magazynową i systemami zintegrowanymi z kooperantami. Celem jest rozwój rentownej sprzedaży w całej Europie” – powiedział Hrazin podczas konferencji prasowej.
Spółka ma ok. 8 tys. resellerów, ponad 1 tys. klientów eksportowych, w e-commerce obsługuje 170 sklepów w Polsce i 622 w Europie. Ponadto obsługuje 6 własnych kont na Allegro.
Prezes Piotr Bieliński wskazał, że jednym z priorytetów jest dalsze pozyskiwanie sklepów internetowych w Europie.
„Zamierzamy także wchodzić na kolejne platformy aukcyjne w Polsce i krajach ościennych jak, np. Shopee (azjatycka platforma, która wchodzi do Europy przez Polskę), mall.cz (gdzie widzimy relatywnie wyższe marże), czy niemiecki eBay. Ponadto celujemy w pozyskiwanie nowych kontraktów i nowych grup produktowych poza IT” – wymienił prezes.
Bieliński podkreślił, że firma ma zwiększać przede wszystkim rentowną sprzedaż, stąd rozwój oferty nonIT, jak zoo, elektronarzędzia, narzędzia, zdrowie i uroda, czy czas wolny.
„Wyjątkowym przypadkiem jest karma dla zwierząt. Rośnie wolumen tej sprzedaży. Stąd już widzimy, że będziemy musieli podnająć do 2 tys. m2 dodatkowej powierzchni w tym roku i nawet 10 tys. m2 w 2023. Da nam to potencjał obsłużenia spokojnego wzrostu w branżach niezwiązanych z karmą, a sprzedaż tej ostatniej będzie mogła u nas dalej dynamicznie rosnąć” – zaznaczył prezes.
Bieliński liczy na udostępnienie limitów kredytowych od ubezpieczycieli, co byłoby kolejnym impulsem wzrostowym dla skali sprzedaży. Wskazał także, że Action rozmawia z podmiotami handlowymi zza oceanu, które chcą handlować w Europie za pośrednictwem kontynentalnych kanałów dystrybucyjnych spółki.
„W I kwartale widzimy dynamiki poniżej naszych wcześniejszych oczekiwań. Największy efekt to deale IT, w których są przesunięcia czasowe. Nie ma natomiast ryzyka odpisów, czy utraty klientów w związku z sytuacją na wschodzie. Już wcześniej praktycznie przestaliśmy handlować w Rosji, Białorusi i na Ukrainie” – podsumował prezes.
Grupa kapitałowa Action działa na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor VAD (Action Business Center), to także znaczący producent sprzętu komputerowego. Action posiada projekty e-commerce: sferis, gram. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 307 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews