AliExpress – marketplace należący do chińskiej Grupy Alibaba – wprowadził możliwość sprzedaży dla polskich firm, podała platforma. Nowa inicjatywa ma na celu wsparcie rodzimych przedsiębiorstw poprzez umożliwienie im dotarcia do zróżnicowanej bazy klientów w Polsce i na świecie za pośrednictwem AliExpress.
„Sprzedawcy będą mogli otworzyć własny sklep na platformie, umożliwiając dostęp do swojego asortymentu międzynarodowej bazie klientów. Nowa inicjatywa może być również atrakcyjna dla przedsiębiorców ze względu na proste zasady i elastyczność: brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta oraz brak obowiązku pozostania na platformie. Platforma odnotowała duży popyt ze strony polskich konsumentów w następujących kategoriach: towary szybkozbywalne (FMCG), artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt AGD, uroda, higiena osobista, artykuły dla matki i dziecka, zwierzęta domowe, dom i ogród, motoryzacja oraz elektronika użytkowa” – czytamy w komunikacie.
Dotychczas AliExpress stanowił dla Polaków miejsce dostępu do szerokiego asortymentu produktów z całego świata. Ważnym momentem rozwoju było otwarcie w 2021 r. polskiego magazynu we współpracy z Cainiao – logistycznym ramieniem Alibaba Group. Platforma nawiązała również współpracę z InPost, przypomniano.
„Teraz AliExpress rozszerza swoją lokalną działalność, oferując polskim firmom nowe możliwości rozwoju i ekspansji na rynki globalne” – podkreślono w komunikacie.
AliExpress zaoferuje polskim sprzedawcom również wsparcie marketingowe i biznesowe. Funkcjonalności dostępne na platformie pomogą im w prowadzeniu sklepu, m.in. optymalizując opisy produktów i automatycznie tłumacząc je na 15 języków, wskazano w informacji.
„Polska nadal jest strategicznym rynkiem dla AliExpress – i cieszymy się, że możemy zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie” – skomentował European commercial director AliExpress Gary Topp, cytowany w komunikacie.
W Polsce konsumenci mogą otrzymać zamówienia transgraniczne w ciągu 7-11 dni roboczych, a zakupy lokalne w ciągu pięciu dni roboczych, podano też w materiale.
Uruchomiony w 2010 roku AliExpress jest platformą e-commerce B2C (business-to-consumer), która działa w ponad 100 krajach i regionach, przyciągając ponad 150 mln kupujących. AliExpress jest częścią Alibaba International Digital Commerce Group.
Źródło: ISBnews