Alior Bank udostępnił klientom indywidualnym oraz mikrofirmom usługę tokenizacji, która pozwala płacić telefonem lub zegarkiem, podał bank. Wcześniej bank wdrożył usługę natychmiastowej tokenizacji karty wielowalutowej Kantoru Walutowego i karty debetowej dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
„Usługa natychmiastowej tokenizacji kart jest odpowiedzią na to, jak zmienia się styl życia i oczekiwania naszych klientów. W ciągu roku wzrost liczby płatności telefonem wynosi ponad 50%. Możliwość płacenia kartą, zarówno debetową, jak i kredytową, zanim dotrze jej fizyczny odpowiednik to udogodnienie, z którego teraz mogą korzystać wszyscy klienci indywidualni Alior Banku, aby to codzienne życie im ułatwić. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci docenią tę opcję” – powiedziała dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w Alior Banku Joanna Olszewska, cytowana w komunikacie.
Klienci po złożeniu wniosku o kartę debetową lub kredytową mogą natychmiast z poziomu aplikacji mobilnej dodać wirtualny odpowiednik do wybranego przez siebie systemu płatności – Apple Pay lub Google Pay. Uzyskają także dostęp do takich danych, jak jej numer, data ważności i kod CVC. Tym samy mogą od razu dodać kartę do Garmin Pay, Fitbit Pay lub SwatchPAY!.
Usługa dostępna jest natychmiast po zawarciu umowy, bez konieczności oczekiwania na przesyłkę fizycznej karty i jej aktywacji.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 78,64 mld zł na koniec 2020 r.
Źródło: ISBnews