Alumetal liczy na zrównoważony wzrost sprzedaży w 2022 r., dobry poziom rentowności i spodziewa się utrzymania wyników za 2021 r., poinformowała prezes Agnieszka Drzyżdżyk. Spółka dostrzega ożywienie na rynku motoryzacyjnym.
„W ubiegłym roku I kwartał wyróżniał się pod kątem rentowności. Chcemy, żeby w tym roku nasz rozwój był bardziej zrównoważony, żeby struktura sprzedaży i wyników w poszczególnych kwartałach była bardziej zrównoważona. Oceniamy, że bardziej reprezentatywnym dla nowej rzeczywistości Alumetalu jest II półrocze. Jak popatrzymy na średnie rentowności z III i IV kw. i dodamy nasze założenia przebicia celu strategicznego 250 tys. ton sprzedaży w 2022 r., to sytuacja II półrocza pozwoli kontynuować wyniki na bardzo dobrym, rekordowym poziomie” – powiedziała Drzyżdżyk podczas telekonferencji.
„Chcemy się rozwijać, mieć coraz większy udział w rynku i ciągle bardzo dobre rentowności, dlatego w tym roku celujemy w utrzymanie zeszłorocznych wyników” – dodała.
Spółka dostrzega zwiększone zapotrzebowanie ze strony klientów z branży motoryzacyjnej.
„Oczekujemy, że w tym roku przemysł motoryzacyjny powinien się odbudować – widać to w komunikacji z kontrahentami. Praktycznie wszyscy oczekują 10-proc. wzrostu zapotrzebowania w tym roku w stosunku do 2021” – wskazała prezes.
Wzrost zapotrzebowania wśród klientów grupy widać już w zamówieniach na I kw. 2022 r.
„Jesteśmy zakontraktowani na bardzo wysokim poziomie. Naszą ambicją jest poprawić wynik z I kw. 2021 r., kiedy sprzedaliśmy 63 tys. ton” – powiedziała Drzyżdżyk.
Podkreśliła, że spółka wciąż ma 85-proc. wykorzystanie mocy produkcyjnych, dlatego ma przestrzeń na wzrost zarówno w tym roku, jak i w latach kolejnych.
„EBITDA/t w 2021 r. to 930 zł. Zakładamy, że w tym roku EBITDA/t powinna bardziej zbliżyć się do poziomów odnotowanych w III i IV kw., natomiast rosnące wolumeny sprzedaży powinny zrekompensować te minimalną korektę i pozwolić nam utrzymać zeszłoroczne wyniki” – podsumowała prezes.
Alumetal podał wczoraj, że według wstępnych danych odnotował 151,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 55 mln zł rok wcześniej, a zysk znormalizowany sięgnął 148,4 mln zł wobec 65,1 mln zł rok wcześniej. EBITDA za 2021 r. wyniosła 214,4 mln zł wobec 98 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 186,9 mln zł wobec 1 061,6 mln zł rok wcześniej, podczas gdy wolumen sprzedaży wyniósł 230,6 tys. ton wobec 156,6 tys. ton rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest czwartym największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 061,6 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews