Amica zacznie od nowa prace nad długoterminową strategią w II połowie roku i zakończy je pod koniec br., poinformował prezes Jacek Rutkowski.
„Strategia długoletnia – prace były już na ukończeniu. Myśleliśmy, że podczas tej konferencji będziemy mogli ją zaprezentować. Wszystko cośmy wypracowali jest nieaktualne. Nie spodziewaliśmy się takiej nieprzewidywalności [na rynku]” – powiedział Rutkowski podczas konferencji prasowej.
„W II połowie roku zaczniemy prace nad nową strategią. Być może podzielimy ją na dwie części, część krótszą, 2-3-letnią i w drugiej części długoletnią. Koniec roku, myślę, powinniśmy zakończyć te prace” – dodał.
Wcześniej wskazał, że spółka chce odwrócić niekorzystne trendy i „mocno postawić, jeszcze silniej niż poprzednio, na swoje marki”.
„Jestem przekonany, że w przyszłym roku, na takiej samej konferencji, osiągniemy nasze cele i spotkamy się w zupełnie innych nastrojach” – podkreślił.
Amica odnotowała 8,1 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 111,7 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 18,1 mln zł wobec 149,9 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 87,7 mln zł wobec 215,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 3 415,8 mln zł w 2022 r. wobec 3 433,9 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że w pełnym wyzwań dla branży AGD roku 2022 roku utrzymała przychody na poziomie 3,4 mld zł. Podobnie jak pozostali europejscy producenci, odczuła skokowy wzrost bazy kosztowej, w szczególności w obszarze surowców, komponentów i wynagrodzeń, co nie zostało w pełni skompensowane podwyżkami cen sprzedaży. Wraz z efektem wysokiej bazy porównawczej negatywnie wpłynęło to na dynamiki rezultatów finansowych prezentowanych w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2022 r. miała 3 415,8 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews