Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, dający dostęp do elastycznych metod płatności, a także zaawansowana aplikacja do robienia zakupów online, w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. wygenerowała dla swoich sklepów partnerskich transakcje o łącznej wartości przekraczającej 20 mln złotych.
Badanie Klarny “Shopping Pulse” pokazuje, że już niemal 36% polskich konsumentów wyszukuje produkty, przeglądając strony internetowe lub aplikacje, co sprawia, że aplikacja Klarny staje się świetnym źródłem pozyskiwania ruchu dla e-sklepów. Czwarty kwartał, gdzie pojawi się Black Friday oraz Boże Narodzenie, jest doskonałym okresem, żeby sprawdzić skuteczność rozwiązań Klarny w obszarze pozyskiwania nowych klientów.
Klarna oferuje sprzedawcom już nie tylko metody płatności odroczonych, ale również rozbudowany ekosystem reklamowy – program afiliacyjny, porównywarkę cenową, a także działania w CRM-ie czy też atrakcyjne miejsca w aplikacji, w których e-sklepy mogą promować swoją ofertę i budować świadomość marki wśród konsumentów. Klarna wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają na celu zwiększenie widoczności sprzedawców na każdym etapie procesu zakupowego. Dostępne są różne kanały promocji – od tradycyjnych działań afiliacyjnych, po sponsorowane treści skierowane do konkretnych grup użytkowników, a także newslettery cyklicznie wysyłane do najbardziej aktywnych użytkowników.
Klarna oferuje również rozbudowany system rabatów i zniżek, który jest automatycznie stosowany na etapie płatności za produkt, niezależnie od opcji zapłaty jaką wybiera konsument. Dedykowane kody rabatowe w aplikacji mogą przekładać się na zniżki nawet do -33 proc. Daje to sklepom możliwość wpływania na decyzje klientów, powodując wzrost konwersji, a także zwiększając liczbę powracających kupujących.
Dzięki współpracy z największymi sieciami afiliacyjnymi jak AWIN, CJ czy Tradedoubler, Klarna może dać e-sklepom dotarcie do milionów konsumentów w Polsce, ale również w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy we Włoszech. Wiele polskich sklepów już teraz korzysta z Klarny nie tylko jako metody płatności, ale również jako jednego z kluczowych kanałów pozyskiwaniu ruchu. Żeby zacząć korzystać z Klarny wystarczy zgłosić się do sieci afiliacyjnej, z którą sklep współpracuje.
Wartość koszyków zakupowych w sklepach, które decydują się na współpracę z Klarną rośnie nawet o 25-30 proc. w skali roku. Zwiększa się też frekwencja, czyli liczba osób odwiedzających strony partnerów – z aplikacji Klarny konsument może przenosić się bezpośrednio na stronę wybranego sklepu. E-sklepy działające w ekosystemie Klarny zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki czemu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję i śledzić zachowania konsumentów.
W Klarnie potrafimy realnie zoptymalizować biznes naszych partnerów. Doskonale rozumiemy cykl zakupowy – od momentu, kiedy klient zobaczy reklamę, aż do finalizacji zakupu. Te cenne informacje umożliwiają tworzenie spersonalizowanych strategii marketingowych, które lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. W rezultacie, marki mogą zwiększyć swoją sprzedaż, poprawić doświadczenia zakupowe konsumentów, a przede wszystkim budować z nimi trwałe relacje. Poprzez targetowane kampanie i bogaty ekosystem narzędzi reklamowych, jesteśmy w stanie bardzo sprawnie przekierowywać ruch z naszej aplikacji bezpośrednio na strony e-sklepów – mówi Aleksandra Ippohorska – Lenkiewicz, CEE Klarna Media Manager.
Dzięki współpracy z Klarną w obszarze Comparison Shopping Service, właściciele e-sklepów mogą uniknąć 20% opłaty CPC pobieranej przez Google Shopping. Dzięki temu są w stanie zmaksymalizować budżet reklamowy, uzyskać lepsze stawki, podwyższać współczynniki klikalności i wyświetleń, tym samym zwiększając rentowność i efektywność kampanii reklamowych.
Klarna dociera obecnie w Polsce do 2,5 mln aktywnych użytkowników, z czego ponad pół miliona odwiedza co miesiąc i używa aplikacji do robienia zakupów internetowych. Usługi Klarny dostępne są już w 10 tys. polskich e-sklepów. Klarna przekierowuje ruch ze swojej aplikacji do takich marek jak między innymi CCC, Sinsay, Zalando Lounge, Nike, Eobuwie czy Answear.
Źródło: Spółka