Bank Pocztowy rozpoczął wdrażanie systemu CRM opartego o rozwiązanie Microsoft w chmurze obliczeniowej, podał bank. Tym samym stał się jednym z pierwszych banków, które korzystają z rozwiązań typu cloud na rzecz budowania relacji ze swoimi klientami i odpowiadania na ich potrzeby. Efekty współpracy Banku Pocztowego i Microsoft będą widoczne w I półroczu 2022 r.
Bank Pocztowy jest w trakcie procesu cyfrowej transformacji, której efektem jest wprowadzenie innowacyjnych usług i produktów. Wdrożenie systemu klasy CRM jest zgodne z przejętą przez bank strategią, zakładającą rozwój innowacyjnych rozwiązań, które zmniejszają wykluczenie niektórych grup społecznych w zakresie korzystania z produktów i usług finansowych, podano.
„Bank Pocztowy dokonuje przełomowej transformacji od tradycyjnego banku do cyfrowego 'challengera’, kreującego zupełnie nowe doświadczenia dla klientów i pracowników przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Szerokie wykorzystanie chmury obliczeniowej w działalności bankowej to nie tylko symbol cyfrowej transformacji, ale realne korzyści dla klientów. Zyskają oni łatwiejszy i szybszy dostęp do portfolio naszych produktów i usług. Jego zastosowanie będzie zgodne z przepisami Komisji Nadzoru Finansowego. Pierwsze efekty naszej współpracy z Microsoft powinniśmy zobaczyć już w I półroczu tego roku” – powiedział członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT Marcin Ledworowski, cytowany w komunikacie.
Wcześniej Bank Pocztowy udostępnił inne rozwiązania informatyczne dostępne w chmurze swoim pracownikom. 1200 pracowników Banku Pocztowego zyskało dostęp do narzędzi i rozwiązań w chmurze Microsoft, a cyfrowe środowisko pracy i współpracy Office 365 stworzyło warunki do dalszego rozwoju innowacyjnych produktów i usług bankowych. Narzędzia pracy zdalnej umożliwiły realizację ambitnej strategii rozwoju na rok 2021 przewidującej wprowadzenie nowych produktów i usług. Stały się również kluczowym sposobem podtrzymania, a w wielu przypadkach podniesienia efektywności współpracy w zespole.
„Bank Pocztowy udowadnia, że chmura obliczeniowa przyspiesza kreowanie innowacji nie tylko z korzyścią dla klientów, ale również pracowników. Bank włączył chmurowe przyspieszenie, czego efekty możemy oglądać już dzisiaj w formie nowych cyfrowych usług. Jestem przekonany, że chmura będzie wspierać pracowników Banku Pocztowego w dalszym kreowaniu kolejnych usług z korzyścią dla rynku” – podsumował członek zarządu w polskim oddziale Microsoft Bartosz Stebnicki.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews