Budimex oczekiwał na podpisanie kontraktów o wartości 13,4 mld zł według stanu na koniec września br., poinformował prezes Artur Popko. Zgodnie z jego słowami, spółka ma nadzieję m.in. na odbudowanie portfela w segmencie kolejowym.
„W tym roku po tych trzech kwartałach oczekujemy na podpisanie kontraktów o wartości 13 mld zł, a więc trzykrotnie przekraczamy wartość, która była w poprzednich latach” – powiedział Popko podczas konferencji prasowej.
W prezentacji spółka podała, że kontrakty w poczekalni (czyli takie, gdzie oferta spółki była najlepsza, ale nie została jeszcze zawarta umowa) miały wartość 13,4 mld zł wobec 4,6 mld zł kwartał wcześniej i 3,4 mld zł rok wcześniej.
„Jak popatrzymy na historię, to efektywność podpisywania kontraktów była ok. 90-95%. A więc spodziewamy się, że z tych 13 mld znaczna część zostanie podpisana” – dodał prezes.
Z prezentacji wynika, że wartość umów oczekiwanych do podpisania na rynkach zagranicznych to 3,2 mld zł według stanu na koniec września. Kwartał wcześniej i rok wcześniej było to po ok. 0,5 mld zł.
Wcześniej spółka podała, że portfel zamówień wynosił 12 036,92 mln zł na koniec września br., przy czym wartość kontraktów podpisanych w okresie styczeń-wrzesień br. wyniosła 4 511,25 mln zł. Po 30 września br. podpisane zostały umowy o wartości blisko 1 mld zł.
„Bardzo nas cieszy, że [portfel] jest bardzo dobrze zdywersyfikowany. […] Spadła nam ilość zamówień w sektorze kolejowym. […] Wierzę w to, że odbudujemy ten segment kolejowy i powrócimy do roku 2020, gdzie w segmencie kolejowym wartość portfela wynosiła 4 mld zł” – powiedział także prezes.
W portfelu zamówień według stanu na koniec III kw. kontrakty drogowe mają 49% udziału, hydrotechniczne 8%, kolejowe 21%, przemysłowe 3%, w budownictwie ogólnym 24%, w mieszkaniowym – 2%.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2022 r. miał 8,62 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews