CCC spodziewa się, iż skutki pandemii koronowirusa COVID-19 i związane z tym działania w zakresie ograniczenia działalności centrów handlowych będą miały istotny wpływ na przyszłe wyniki finansowe grupy kapitałowej, podała spółka. Jednocześnie grupa intensywnie rozwija sprzedaż w kanałach e-commerce, podkreślono także.
„Emitent nie jest w stanie na moment publikacji niniejszego raportu oszacować pełnych skutków pandemii koronowirusa na wyniki finansowe. W szczególności emitent wskazuje, iż wprowadzone ograniczenia w działaniu galerii handlowych, w których znajdują się salony CCC, będą miały z dużym prawdopodobieństwem negatywny wpływ na wyniki finansowe pierwszego kwartału” – czytamy w komunikacie.
Spółka dodała, że rozmiar wpływu jest nieznany i niemożliwy do oszacowania oraz uzależniony jest od czynników, które pozostają poza wpływem lub kontrolą ze strony CCC.
„Należy nadmienić, że grupa intensywnie rozwija sprzedaż w kanałach e-commerce, która stanowiła w strukturze przychodów ze sprzedaży odpowiednio 25% w roku 2019 i blisko 45% w marcu 2020 roku” – czytamy dalej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews