Comp rozpoczął pracę nad nową strategią grupy obejmującą lata 2022-2025 i planuje ją zaprezentować do końca II kwartału br., podała spółka.
„Spółka informuje, że rozpoczęła pracę nad nową strategią grupy obejmującą lata 2022-2025. W związku z opracowywaniem nowej strategii COMP 2025 (na okres 2022-2025), zarząd odwołuje podane uprzednio szacunkowe cele finansowe zarządu od 2022, (co było pierwotnie przekazane w RB 34/2020). Zaktualizowane i nowe perspektywy rozwoju spółki i jej grupy na rok 2022 i lata kolejne zostaną podane do wiadomości po przyjęciu i opublikowaniu nowej strategii grupy, co powinno nastąpić do końca II kwartału 2022 r.” – czytamy w komunikacie.
Grupa rozwija się na rynkach, na których ma pozycję lidera: bezpieczeństwa informatycznego oraz rynku rozwiązań dla sektora handlu i sprzedaży detalicznej (w szczególności urządzeń fiskalnych przekształcanych w urządzenia wielofunkcyjne). Jednocześnie spółka inwestuje w innowacyjny projekt M/platform, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorców z sektora handlu i sprzedaży detalicznej oraz w usługi dodane, które będą oferowane na urządzeniach wielofunkcyjnych (infrastruktura do płatności bezgotówkowych, e-paragony, narzędzia lojalizacji klientów końcowych), wskazano w materiale.
„W celu osiągnięcia większej skali projektu M/platform zarząd spółki nie wyklucza zawarcia porozumień handlowych lub kapitałowych z partnerami, którzy przyspieszą przyłączenie nowych punktów. Zarząd spodziewa się, że już w 2022 roku dwa narzędzia M/platform, z którymi rozpoczęta została monetyzacja projektu, czyli obsługa promocji (M/promo+) oraz sprzedaż zagregowanych danych (M/analytics) powinny osiągnąć punkt zrównania przychodów i kosztów (tzw. break-even point) już przy obecnej liczbie pozyskanych 12 tys. sklepów” – czytamy w komunikacie.
W dalszym ciągu grupa będzie inwestować w pozyskiwanie nowych punktów do projektu, jak również w upowszechnienie kolejnych narzędzi (M/store oraz M/loyalty), zwiększając skalę obecności na rynku detalicznym.
„Jednocześnie zarząd informuje, że rozpoczęcie prezentacji projektu M/platform jako odrębnej linii biznesowej nastąpi później niż od 2022 r., co było pierwotnie przekazane w RB 34/2020” – napisano także.
Spółka podała także, że podtrzymuje następujące tezy ogłoszone w raporcie bieżącym nr 34/2020.
„1) Zarząd potwierdza, że powrót do transferu środków do akcjonariuszy (w formie dywidendy lub/i skupu akcji własnych) ma charakter powtarzalny i będzie zrealizowane w każdym roku jednorazowo lub w kilku operacjach.
2) Zarząd podtrzymuje, że nie może wykluczyć konieczności rozważenia różnych opcji strategicznych, w tym poszukiwania inwestora lub inwestorów, partnera strategicznego, strategicznej zmiany w strukturze aktywów lub strukturze własnościowej spółki, z zastrzeżeniem uwzględnienia także innych niewymienionych powyżej opcji. W powyższych ramach nie wyklucza się przekazania wybranym podmiotom dodatkowych informacji na temat spółki lub części jej grupy, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa” – wymieniono.
W opinii zarządu, aktualna wycena rynkowa nie odzwierciedla właściwie perspektyw grupy, w tym związanych z rozwojem usług i rozwiązań w oparciu o projekt M/platform oraz usług dodanych na urządzeniach wielofunkcyjnych.
„W związku z powyższym, a także w nawiązaniu do przytoczonych tez ogłoszonych w raporcie bieżącym nr 34/2020, spółka nie wyklucza m.in. uproszczenia struktury grupy, co powinno przyczynić się do obniżenia kosztów ogólnych a także dodatkowo zwiększyć przejrzystość dla akcjonariuszy raportowania segmentowego” – czytamy dalej.
Comp jest integratorem systemów IT oraz dostawcą rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Grupa buduje też pozycję największego producenta urządzeń fiskalnych w Polsce i w Europie. Od stycznia 2005 r. akcje spółki są notowane na GPW.
Źródło: ISBnews